تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با تفسیر عکس هوایی، جانمایی ملک روی عکس هوایی

نقشه برداری
2 دیدگاه

در گذشته در مورد جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از مدارک ثبتی ملک و همچنین تفسیر عکس هوایی عوامل تاثیر گذار بر روی آن به صورت مفصل صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم کاملاً در مورد جانمایی ملک روی عکس هوایی و نحوه تهیه نقشه پلاک ثبتی با استفاده از تفسیر عکسهای هوایی صحبت کنیم. در ادامه به شرح هر یک از مراحل جانمایی ملک روی عکس هوایی با استفاده از تفسیر عکس هوایی توضیح خواهیم داد؛ جهت استعلام هزینه تفسیر عکس هوایی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اصولا برای تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی نیاز به سپری کردن 5 مرحله دارید که در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله آن آشنا خواهید شد؛ جهت استعلام هزینه جانمایی پلاک ثبتی، استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی و یافتن آدرس از روی پلاک ثبتی می توانید با تیم پشتیبانی مپ اسکیل تماس بگیرید.

تهیه مناسب ترین عکس های هوایی اولین مرحله جانمایی ملک روی عکس هوایی:

در این مرحله پیشنهاد می کنیم قبل از همکاری با کارشناس و متخصص این کار صحبت کنید بهترین و مناسب ترین عکس های هوایی هم از لحاظ مقیاس و دقت هم از لحاظ کیفیت و سال عکس برداری مناسب پرونده تهیه شود.

در مپ اسکیل مرحله خرید عکس هوایی تماما توسط متخصصین تیم انجام می شود.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با تفسیر عکس هوایی
تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با تفسیر عکس هوایی

تهیه دقیق ترین کنترل پوینت، فیدوشال مارک و اطلاعات عکس هوایی جهت تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با تفسیر عکس هوایی:

برای ارائه یک پروژه تحقیق نیاز به اطلاعات دقیق و یک روند مهندسی است متأسفانه دیده می شود در اغلب شرکت های مهندسی از این مرحله کاملاً صرف نظر می‌شود و حتی دیده می شود بسیاری از مهندسان حتی از این مرحله اطلاعات کاملی ندارد در صورتی که عدم وجود داده‌های اولیه دقیق ممکن است روند پروژه ما را ضعیف و مقدار خطا را بسیار افزایش دهد هر شرکتی که با عکسهای هوایی سروکار دارد حتماً باید اطلاعات مربوط به عکس هوایی را دارا باشد و از نقاط کنترل بسیار دقیق جهت انجام پروژه های خود استفاده کنند.

 با اطمینان می‌گویم تیم مپ اسکیل تمام این اطلاعات را از گذشته تا به حال جمع‌آوری کرده و در تمام پروژه‌های خود استفاده می‌کند. همچنین جهت اطلاع از حدود اربعه ملک می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انجام دقیق مراحل مثلث بندی و تهیه ارتوفتو با استفاده از نرم افزارهای فتوگرامتری و نقشه برداری هوایی:

یک پرونده کارشناسی همانند یک پروژه بزرگ نقشه برداری هوایی اهمیت بسیاری دارد که از لحاظ هندسی و چه از لحاظ حقوقی باید تمام مراحل با دقت کامل انجام گیرد.

از جمله مراحل مثلث بندی بر روی عکسهای هوایی و تهیه ارتوفتو از تصاویر هوایی است که در مقاله مربوطه کاملاً در مورد این موضوع صحبت شده است.

هدف از مثلث بندی و تهیه ارتوفتو اصطلاح مختصات دار کردن دقیق عکس هوایی با کمترین خطا و بیشترین دقت است؛ همچنین این تصاویر هوایی به صورت کاملا قائم نیستند و دارای اعوجاج می باشد که با استفاده از این روش این اعوجاج تا حد خیلی زیادی برطرف می شود.

بسیاری از نرم افزارهای فتوگرامتری به صورت رایگان در اختیار عموم نیست و شرکت ها باید این نرم‌افزارها را از کمپانی مربوطه خریداری نمایند، همچنین روند کار با این نرم‌افزار ها ساده نیست نرم‌افزار های مانند LPS ,inpho application , photomode… ساده نیست نیاز به کارگیری تخصص فتوگرامتری است.استفاده از این نرم‌افزار ها در جانمایی ملک روی عکس هوایی بسیاری الزامی است.

در این مرحله از داده های تهیه شده در مرحله اول باید استفاده شود به همین خاطر متأسفانه دیده می شود شرکت ها و افرادی که سابقه چندانی در امر فتوگرامتری ندارند از استفاده از این روش و علم خودداری می کند.

استفاده از دید سه بعدی و استریوسکوپ برای جانمایی ملک روی عکس هوایی:

این مرحله نیاز به علم تفسیر عکس هوایی و دید سه بعدی است که در گذشته راجع‌به مفصل صحبت شده است کارشناس مربوطه باید توانایی استفاده از استریوسکوپ و ایجاد دید سه بعدی بر روی نرم افزارهای فتوگرامتری و همچنین شناسایی عوارض مورد نظر با استفاده از تجربه و علم تفسیر عکس هوایی را داشته باشد در غیر این صورت کوچکترین خطا در این مورد باعث خطاهای بزرگ و مشکلات حقوقی بعد از آن می شود.

در نظر داشته باشید استریوسکوپ های مربوط به سیستم های دیجیتالی باید استفاده شود تا بتوان با دقت لازم از روی ارتوفتو ها مختصات برداشته شود تا جانمایی را به درستی انجام داد.

مقایسه دو روش آنالوگ و دیجتالی جانمایی بر روی عکس هوایی
مقایسه دو روش آنالوگ و دیجتالی جانمایی بر روی عکس هوایی

مرحله نهایی در جانمایی ملک با استفاده از تفسیر عکس هوایی دریافت مختصات و میخ کوبی:

بعد از جانمایی ملک با استفاده از تفسیر عکس هوایی باید مختصات و نقشه جانمایی شده بر روی زمین مشخص شود که به آن میخ کوبی زمین می گویند در مورد این موضوع هم به صورت مفصل در مقاله آن صحبت شده است. که می توانید به آن مراجعه کنید.

تمام مراحل گفته شده باید با دقت لازم صورت گیرد تا این مرحله به بهترین شکل انجام شود و ملک ما با کمترین خطا بر روی زمین مشخص شود استفاده از روش های قدیم و آنالوگ که کاملا منصوب شدند و همچنین عدم انجام مراحل بالا بدون شک خطای کار بالا می برد که این موضوع باعث مشکلاتی برای کارشناس و متقاضی در آینده خواهد شد.

پس در هنگام ارائه پرونده ثبتی خود حتماً از انجام مراحل بالا توسط کارشناس و تیم مهندسی مربوطه مطمئن شوید.

در این مقاله سعی داریم مراحل را به صورت کلی و کامل توضیح دهیم و در صورت بروز هرگونه سؤال و ابهام می توانید با ما از طریق راه های ارتباطی (شماره تماس ۰۹۱۲۰۴۴۸۳۳۶) در تماس باشید.

 
4.9/5 - (20 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
نوشتهٔ پیشین
مراحل تهیه مجوز ساخت از شهرداری به چه شکل است؟
نوشتهٔ بعدی
رشته کارتوگرافی یا نقشه نگاری، علمی آمیخته با هنر

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +