چهار میخ زمین، پیاده کردن گوشه زمین یا میخ کوبی سند روی زمین در نقشه برداری

نقشه برداری

در گذشته در مورد جانمایی پلاک ثبتی و نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک و پلاک ثبتی و نحوه انجام آن سخن گفتیم، در این آموزش قصد داریم در مورد نحوه میخکوبی زمین یا چهار گوشه زمین صحبت کنیم. اگر در این باره چیزی نمی دانید حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید سپس به همین آموزش مراجعه کنید.

 چه زمانی به پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک نیاز است؟

در موارد مختلفی به این مورد نیاز است که در ادامه به چند مورد ما هم می پردازیم.

 به هم خوردن مرز ها با گذر زمان یکی از رایج ترین دلایل میخ کوبی زمینها و املاک به هم خوردن مرز بین املاک با گذشت سالها می باشد.

 در اینجا نقشه بردار وظیفه دارد با استفاده از حدود داخل سندها مدارک موجود در اداره ثبت از جمله نقشه های ثبتی و نقشه هوایی منطقه دقیق ملک را به دست بیاورد و مختصات را از داخل آن استخراج کند سپس در ملک مورد نظر  پیاده‌سازی کند.

میخ کوبی گوشه های زمین
میخکوبی و پیدا کردن گوشه زمین

موارد استفاده از میخ کوبی نقشه برداری یا چهار میخ زمین :

گاهی مواقع بنا به دلایل مختلف نیاز است که ملک مورد نظر چهار میخ زنی شود و یا چهار گوشه آن با استفاده از روش های مختلف نقشه برداری مشخص گردد در ادامه این مقاله سپس به دلایل انجام چهار میخ کوبی زمین و یا پیدا کردن گوشه زمین می پردازیم سپس به نحوه انجام این کار توضیح داده می شود. جهت تهیه عکس هوایی سال 1372، نقشه برداری زیر زمینی و تفکیک عرصه و اعیان می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 برای اینکه بتوانیم چهار گوشه ملک را مشخص کنیم باید قبل از هر چیزی جانمایی ملک مشخص شود اگر در این باره اطلاعاتی ندارید می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات کافی را به دست بیاورید سپس به این مقاله مراجعه کنید و این آموزش را مطالعه نمایید.

در ادامه این مقاله به نحوه مواردی مهم که نیاز به پیدا کردن چهار گوشه زمین دارد می پردازیم

میخ کوبی نقاط در عملیات نقشه برداری نقشه برداری یا پروژه های نقشه برداری و عمرانی:

در مورد جزو رایج ترین موارد برای تعیین محل نقاط روی زمین است که در کلیات عملیات تفاوتی چندانی با پرونده های ملکی ندارد و موضوع این آموزش نیست.

میخ کوبی گوشه زمین برای زمین هایی که مکان آن مشخص نیست:(سند های بدون زمین یا زمین های گم شده)

در بعضی از موارد سند  موجود است اما جای آن مشخص نیست در این مواقع ابتدا با استفاده از مدارک متقاضی و مدارک ثبتی جانمایی روی نقشه ها و نقشه هوایی صورت میگیرد  سپس اقدام به میخ کوبی در محل میشود.

میخکوبی برای زمین ها و املاکی که حدود آن ها به هم خورده است:

گاهی مواقع با گذر زمان حدود عرصه بعضی از املاک از بین میرود البته لازم به ذکر است این مورد بیشتر برای زمین های کشاورزی اتفاق می افتد.

این مورد به سختی و پیچیدگی مورد قبلی نیست و گاهی مواقع با مطالعه سند می توان حدود را به‌صورت دقیق میخ کوبی کرد.

 نحوه چهار میخ زدن ملک

رسیدگی با اختلافات ملکی:

در بعضی پرونده ها دو پلاک ثبتی کنار هم بر سر مرز به مشکل میخورند در اینجا نیز پس از جانمایی نقشه بردار اقدام به میخکوبی مرز اصلی بین زمین ها میکند. 

این مورد نیز بین زمین های کشاورزی رایج است.

تفکیک زمین و تقسیم آن بین شرکا:

در مورد این موضوع در مقالات بعدی کاملا توضیح داده می شود؛اما به صورت خلاصه در ابتدا باید نقشه یو تی ام زمین تهیه شود یعنی نقاط برداشت شده و داخل نرم‌افزار civil 3d ترسیمات انجام شود سپس اقدام به تفکیک و تقسیم ملک بنا به نوع خاسته مالکین و متقاضی ها گردد.

در مرحله بعدی نقاط داخل جی پی اس یا دوربین توتال استیشن تخلیه شود و اقدام به مشخص کرد گوشه های زمین و میخکوبی شود.

قیمت و هزینه چهار میخ زمین

شما میتوانید برای استعلام قیمت و هزینه چهار میخ زمین (میخ کوبی سند روی زمین) زمین با کارشناسان ما در شرکت نقشه برداری مپ اسکیل تماس حاصل نمایید تا با بررسی دقیق وضعیت ملکتان اقدام به قیمت گذاری برای میخ کوبی نمایند

 نحوه چهار میخ زدن ملک

 بعد از پیاده‌سازی ملک نوبت به چهار میخ زدن ملک می‌رسد در این مرحله مختصات به دست آمده از مراحل جانمایی را داخل دوربین یا جی پی اس مولتی فرکانس تخلیه می‌کنیم.

 لازم به ذکر است که قبل از پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک مختصات های  به دست آمده را به در نرم‌افزارهای همچون گوگل ارث مشخص کنید تا دید کلی نسبت به منطقه داشته باشید یعنی در حقیقت قبل از توجیه کردن دوربین خودتان نسبت به منطقه و محدوده آشنایی کامل داشته باشید.

 در نهایت  به محل مورد نظر رفته و اقدام مشخص کردن روی زمین میکنیم. در آخر نیز بعد از مشخص کردن نقطه مورد نظر آن را میخکوبی می کنیم.

4.2/5 - (79 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
نوشتهٔ پیشین
سیستم تصویر و سیستم مختصات چیست؟ 10 تفاوت سیستم مختصات و سیستم تصویر
نوشتهٔ بعدی
نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی و تشخیص اراضی ملی به بهترین راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +