خرید پهپاد نقشه برداری، معرفی 10 پهپاد مناسب نقشه برداری

فتوگرامتری

بهترین هواپیماهای بدون سرنشین موجود در بازار کدامند و از کدام هواپیماهای بدون سرنشین می توان برای نقشه برداری با پهپاد و یا نقشه برداری معدن با پهپاد استفاده کرد؟ قابلیت های رانندگی ، کیفیت دوربین ، قابلیت فرمان ، عمر باتری و به طور کلی سنسورهایی که پهپاد به آن مجهز است، مهمترین شاخص در انتخاب پهپاد قلمداد می شود. از همین رو قصد داریم 10 هواپیمای بدون سرنشین فوق العاده ای را معرفی کنیم که ارزش خرید دارند و با توجه به ویژگی های خود شایسته قرار گرفتن در این لیست هستند. هواپیماهای بدون سرنشین ذکر شده در زیر بسیار متفاوت خواهند بود، بنابراین ما معتقدیم همه می توانند راه حل مناسبی برای بودجه خود پیدا کنند.

توجه: پردازش تصاویر پهپاد، یک پروسه تخصصی می باشد که می توانید در این خصوص از تیم مجرب مپ اسکیل استفاده کنید.

فتوگرامتری چیست؟

قبل از اینکه به پهپاد ها بپردازیم بهتر است با فتوگرامتری آشنا شویم. فتوگرامتری به تهیه نقشه از روی عکس هوایی که عمدتا به وسیله هواپیمای بدون سرنشین به دست می آید، گفته می شود. بنابراین ، مردم به طور فزاینده ای این نوع کار را انتخاب می کنند، زیرا این کار در جهان برای بررسی املاک ، بررسی محصولات در صورت کشاورز بودن و غیره استفاده می شود. همچنین در خصوص فتوگرامتری می توان گفت که هدف نهایی آن، نقشه یا نوعی مدل سه بعدی است که همه از عکس های هوایی حاصل می شود.

بیش از 90٪ نقشه های امروزی، با استفاده از فتوگرامتری ساخته شده اند و ما امروز از آن نقشه ها استفاده می کنیم. علت اصلی این همه گیری وجود پهپاد هاست. هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاع کم پرواز می کند و ضبط تصاویر آن با کیفیت بالاتری صورت می گیرد، می توان کلیه تغییراتی را که روی زمین رخ می دهد ، از جمله جهت پرواز پرندگان ، حرکت ماهیان از دریا و سایر روندهای حرکتی را ردیابی کرد.

پهپاد ها تحول برزگی در نقشه برداری ایجاد کردند، پهپاد های نقشه برداری را می توان نسل جدید اما نه جایگزین برای عکس هوایی خواند.

امید قربانی
DJI-Inspire-2 پهپاد نقشه برداری
پهپاد نقشه برداری

1. DJI Inspire 2

گرانترین و از نظر بسیاری ویژگی ها، بهترین هواپیمای بدون سرنشین قطعاً DJI Inspire 2 است. این هواپیمای بدون سرنشین که بدنه آن از منیزیم ساخته شده، از قابلیت ضبط فیلم با کیفیت عالی نیز برخوردار است و انتخاب بی نظیر به نظر می رسد. این مدل از فیلم های 5.2K ، CinemoaDNG و ضبط ProRes پشتیبانی می کند. از ویژه گی های منحصر به فرد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای جلوگیری از مشکلات پرواز، به فناوری پیشگیری از تصادف و جلوگیری از مانع مجهز است که بسیار مهم است، زیرا در حالت های پرواز از پیش تعریف شده می تواند با سرعت بالا پرواز کند.
  • دوربین داخلی دارای قابلیت چرخش 360 درجه است که کار عکسبرداری را برای شما بسیار راحت تر می کند.

کیفیت بالا، نکته منفی !

یک سیستم کنترل هوشمند باید کار با هواپیمای بدون سرنشین را برای شما آسان کند و جالب است که واقعاً نمی توانیم نقطه ضعفی را از این هواپیمای بدون سرنشین پیدا کنیم. تنها نکته منفی این پهپاد کیفیت بالای آن است. زیرا برای پردازش چنین فرمت های ویدیویی با کیفیت بالا و بزرگ نیاز به داشتن یک کامپیوتر بسیار قوی و برنامه هایی از این دست است که از فرمت های ذکر شده در بالا پشتیبانی کنند. لازم به ذکر است که این هواپیمای بدون سرنشین در درجه اول برای استفاده حرفه ای در نظر گرفته شده است و کاملاً مسلم است که متخصصان واقعی نگران قیمت زیاد نیستند، بلکه در مورد نوع دستگاهی که تهیه می کنند، تمرکز دارند.

پهپاد مناسب نقشه برداری DJI Mavic 2 Pro
DJI Mavic 2 Pro

2. DJI Mavic 2 Pro

DJI Mavic 2 Pro یک هواپیمای بدون سرنشین است که از بسیاری جهات شبیه به هواپیمای بدون سرنشین DJI Phantom 4 Pro است که در زیر توضیح داده شده است، مخصوصاً وقتی صحبت از قابلیت هایی باشد که می تواند اجرا کند. تمرکز این پهپاد بر روی یک دوربین با کیفیت بالا است که می تواند فیلم 4K و همچنین عکسهای 20MP را در Adobe Raw و JPG تهیه کند. همچنین این ویژگی هایی که Mavic 2 Pro دارد برای فتوگرامتری بسیار مناسب هستند.

این پهپاد به گونه ای طراحی شده است که تا آنجا که ممکن است برای کاربران قابل حمل باشد، به این معنی که هنگام سفر یا برخی از رفت و آمد های کاری به راحتی قابل حمل است. حداکثر سرعت هواپیما 65 کیلومتر در ساعت است ، علاوه بر این در سه محور تثبیت می شود. البته این مدل دارای سیستم تشخیص اشیا ساخته شده مصنوعی است، که در صورت مانع شدن از آنها جلوگیری می کند. همچنین یک باتری فوق العاده خوب و بزرگ دارد که به شما امکان پرواز بیش از 30 دقیقه را با یک بار شارژ می دهد.

پهپاد نقششه برداری DJI-Phantom-4-Pro
DJI-Phantom-4-Pro

3. DJI Phantom 4 Pro (انتخاب من)

DJI Phantom 4 Pro یکی دیگر از برندهای DJI است و پهپادی واقعا خارق العاده است که می تواند سخت ترین کارها را تحمل کند. به همین دلیل است که ما این را گزینه ایده آل هواپیماهای بدون سرنشین برای فتوگرامتری می دانیم. از جمله مزایا :

  • مطمئناً باید توجه داشته باشید که هنگام هدایت کاملاً باید دسترسی داشته باشید، اما همچنین می توانید موانع موجود در جاده را از جلو و عقب تشخیص دهید.
  • این پهپاد دارای اتوماسیون است که برای فتوگرامتری ضروری است.
  • سیستم ایمنی موجودش به کاربر اجازه می دهد تا هواپیمای بدون سرنشین را با بی دقتی پرواز دهد، زیرا هنگام تخلیه باتری به تنهایی به موقعیت اولیه خود بازمی گردد.
  • این هواپیمای بدون سرنشین دارای سیستم پرواز خودکار است ، اما همچنین حالت های مختلف استفاده (مانند حالت ورزشی) را نیز دارد.
  • می تواند ویدئوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه تهیه کند و یک گزینه عکسبرداری 20 مگاپیکسلی در Adobe Raw و JPG وجود دارد.

لغزش گیر فوق العاده

Phantom 4 Pro با طراحی دوربین ویژه، از امکان لرزش ناخواسته در پرواز جلوگیری می کند، بنابراین عکس ها حتی در شدیدترین شرایط نیز واضح و با کیفیت هستند. اگر هنگام عکسبرداری آن را کنترل کنید، دوربین خارق العاده از سیستم تشخیص سوژه نیز پشتیبانی می کند. تنها عیب اساسی که می توانیم به آن اشاره کنیم نیاز به اتصال تلفن هوشمند یا تبلت است تا بتوانید از پتانسیل کاملی که پهپاد DJI Phantom 4 Pro ارائه می دهد، استفاده کنید.

پهپاد نقشه برداری Autel Robotics EVO
Autel Robotics EVO

4. Autel Robotics EVO

Autel Robotics EVO یک هواپیمای بدون سرنشین با طراحی بسیار جالب و با کیفیت است که به شما امکان ضبط ویدئویی با کیفیت را می دهد. قابلیت فیلم 4K تا حداکثر 60 فریم در ثانیه را دارد. مطمئناً برای ضبط چنین فرمتی به یک کارت حافظه با حجم بالا احتیاج دارید و یکی از اشکالاتی که می توانیم نسبت به این پهپاد بگیریم، شکاف نسبتاً باریکی برای این کارت است. سیستم جلوگیری از مانع به خوبی طراحی شده است و ذکر این نکته مهم است که این پهپاد می تواند با تلفن هوشمند یا بدون آن کار کند.

متأسفانه، از سیستم امنیتی پایینی برخوردار است و برخی موارد در آن بخش وجود ندارد. نکته مثبت دیگر دوام باتری است که می توان با تکیه به آن، برای مدت طولانی پرواز را ادامه داد.

DJI Spark پهپاد مناسب نقشه برداری
DJI Spark

5. DJI Spark

DJI Spark یک پهپاد فوق العاده محبوب است که اغلب به دلیل قابل حمل بودن و اندازه کوچک توسط عاشقان ماجراجویی خریداری می شود. این پهپاد را می توان تقریباً در هر کوله پشتی یا کیفی جا کرد. ابعاد کوچک آن یکی از بزرگترین مزایای این هواپیمای بدون سرنشین است و هنگامی که با کیفیتی که برند DJI ارائه می دهد همراه باشد، واضح است که ما یک هواپیمای بدون سرنشین فوق العاده به دست می آوریم.

این پهپاد توانایی کنترل حرکات را دارد و همچنین می تواند از طریق تلفن هوشمند کنترل شود. در مورد دوربین این مدل می توان گفت با کیفیت 1080p فیلم ضبط کند و یکی از ویژگی های عالی دوربین این است که می تواند سوژه را در حال حرکت ردیابی کند. همچنین دارای سیستم تثبیت کننده GPS است تا اجزای امنیتی این پهپاد یعنی بازگشت خودکار به محل پرواز را کامل باشد. عمر باتری کوتاه مدت که با یک بار شارژ می تواند تا 12 دقیقه پرواز کند ، یک اشکال اساسی است که انصافا مدت زمان نسبتاً کمی است.

6. طوطی آنافی

دقیقاً مانند هواپیمای بدون سرنشین قبلی که توصیف کردیم ، Parrot Anafi ابعاد کوچکی را به کاربران ارائه می دهد، بنابراین برای سفر بسیار مناسب است. برخلاف برخی از هواپیماهای بدون سرنشین موجود در این لیست، این یکی چند ویژگی دیگر دارد که در این میان ارزش دارد به ویژگی قابلیت ویدیویی 4K اشاره کنیم که توسط HDR پشتیبانی می شود. این پهپاد می تواند 21 مگاپیکسل عکس بگیرد و از ویژگی های آن می توان به بزرگنمایی دیجیتال 3 برابر اشاره کرد که در برخی موارد می تواند مفید باشد.

برخلاف هواپیمای بدون سرنشین که در بالا توضیح داده شد ، Parrot Anafi دارای یک باتری کمی بزرگتر است که می تواند آن را تا 25 دقیقه در هوا نگه دارد. همچنین جالب است که این پهپاد از طریق پورت USB-C قابل شارژ است ، بنابراین شارژ آن نسبتاً سریع و آسان است. می توان گفت این پهپاد فقط به دلیل قابلیت های کاربر پسند برای فتوگرامتری بسیار مناسب است. نکات منفی این پهپاد نیز در دو بخش، محفظه کمی ضعیف تر و شکننده و کمبود سنسور برای تشخیص موانع است، که قابل تامل است.

7. طوطی Bebop 2

این شرکت به دلیل موتورهای چند منظوره و هواپیماهایی که توسط تلفن های هوشمند یا تبلت ها قابل کنترل هستند، مشهور شده است. همانطور که از یک پهپاد مانند این انتظار می رود، دارای دوربین ویژه ای است، اما به جای تثبیت کننده تصویر نوری ، Bebop 2 از یک ترفند استفاده از اپتیک های زاویه باز و تثبیت کننده نرم افزار (برش قاب) دقیق استفاده می کند. این پهپاد قابلیت FPV (نمای اول شخص) را فراهم می کند و دید راحت تر و بهتری در مورد نقشه برداری سه بعدی به کاربر می دهد که برای فتوگرامتری بسیار مناسب است. با باتری 2700mAH تا 25 دقیقه پرواز امکان پذیر است، اگرچه در عمل این هواپیمای سبک (فقط 500 گرم وزن) را می توان در هوا بسیار کوتاهتر نگه داشت.

قابلیت های ویژه پولی

متأسفانه، Parrot برخی از ویژگی های خاص Bebop 2 را قفل کرده است و برای باز کردن قفل آن باید کمی بیشتر پول بپردازید. این ویژگی ها شامل برنامه ریزی مسیر پرواز و قابلیت پیگیری کاربران در فعالیت های در حال اجرا ، دویدن و … است. آنچه Bebop 2 را برای مبتدیان عالی می کند این واقعیت است که برد محدود به سیصد متر است. این باعث می شود بسیاری از پروازهای خطرناک فراتر از محدوده بینایی منحرف شوند

8. شیائومی FIMI A3

وقتی این هواپیمای بدون سرنشین را انتخاب می کنیم و می دانیم چه چیزی آن را از سایر پهپادهای ارزان قیمت متمایز می کند. این هواپیمای بدون سرنشین به گوشی هوشمند احتیاج ندارد، بلکه به همراه یک کنترل کننده ارائه می شود. می توان گفت دوربین از نظر دامنه قیمت، بسیار عالی است. این پهپاد می تواند قابلیت 1080p و 30 فریم در ثانیه با برد 1 کیلومتر را ارائه دهد. کنترلر آن نیز دارای یک صفحه داخلی است، بنابراین FPV در کنترل است و نیازی نیست آن را با تلفن همراه خود ست کنید.

این هواپیمای بدون سرنشین ایده آل برای مبتدیان و افرادی است که عادت ندارند هزینه زیادی صرف کنند. بنابراین اگر می خواهید وارد فتوگرامتری شوید، این بهترین هواپیمای بدون سرنشین برای یادگیری پرواز است. همچنین شارژر آن نیز 14 ولت است و دارای 3 باتری Li-po 2000mAH است که می تواند 25 دقیقه زمان پرواز را برای ما فراهم کند.

9. ZeroTech Dobby

برای کسانی که تصاویر ویدئویی سطح بالای آنها فقط یک موضوع ثانویه است و مسئله اصلی توانایی ضبط پرواز با یک هواپیمای بسیار جمع و جور است ، ZeroTech Dobby یک پیشنهاد عالی است. این مولتی موتور زیر 400 یورو قیمت دارد و فقط 199 گرم وزن دارد. ممکن است نام احمقانه ای داشته باشد، اما به طور کلی، قابلیت های پیشرفته هواپیما به خصوص با تأکید سازنده بر روی حالت ‘سلفی’. واضح است که دابی همچنین می تواند اشیا اطراف خود را ردیابی کند، چهره ها را تشخیص دهد، به دستورات صوتی پاسخ دهد و از انواع وسایل کمک شنیداری و بصری برخوردار است که به او امکان پرواز در داخل آپارتمان را نیز می دهد.

Dobby توسط یک تلفن هوشمند کنترل می شود و برد آن بسیار محدود است (کمتر از 100 متر). علاوه بر این ، هر زمان که چیزی قدرتمندتر از نسیم می وزد ، باید از پرواز خودداری شود – این هواپیمای بدون سرنشین به دلیل جرم کم نمی تواند از پس آن برآید. متأسفانه ، ابعاد کوچک به معنای یک چیز دیگر است – پرواز با یک بار شارژ تنها 10 دقیقه طول می کشد.

10. Holy Stone HS100

این پهپاد از نظر طراحی کمی بزرگتر از سایر پهپادهای ذکر شده در این لیست است. اما اگر می خواهید یک پهپاد ارزان قیمت با کیفیت مناسب بخرید ، این پهپاد 100٪ توصیه می شود. کار با این پهپاد بسیار آسان است که تقریباً هرکسی می تواند با آن پرواز کند. این مشخصات شگفت انگیز مانند GPS ، یک ویژگی بازگشت خودکار، حالت Follow me ، باتری هوشمند ، حالت نگه داشتن ارتفاع ، حالت بدون سر ، دوربین HD ، Gyro 9 Axis و موارد دیگر کافیست تا نظر هر کاربر را جذب کند. اما مزایای دیگر آن را در ادامه نیز دنبال کنید.

  • باتری 7.4 ولت ، 2500 میلی آمپر است که به شما 15 دقیقه حالت پرواز می دهد.
  • برای شارژ باتری از صفر تا شارژ کامل تقریباً 2 ساعت زمان لازم است.
  • این هواپیمای بدون سرنشین همراه با چرخ دنده های اضافی و همه چیزهایی است که شما برای رفتن به آن نیاز دارید و فتوگرامتری را فوراً انجام می دهید.

پهپاد با دوربین Wi-Fi HD 720p

یک ویژه گی منحصر به فرد این پهپاد دوربین Wi-Fi HD 720p است ، بنابراین اگر از 120 متر بالاتر می روید باید مراقب باشید ، دیگر ارتباطتان با دوربین قطع می شود ، اما خبر خوب این است که این SD کارت حافظه ای با حجم بالا دارد. بنابراین حتی در صورت از دست دادن سیگنال بین تلفن هوشمند و فرستنده ، ضبط برای شما ادامه خواهد یافت.این یکی از بهترین هواپیماهای بدون سرنشین مبتدی است که مدتی است دیده ام.

 
5/5 - (13 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
نقشه ماهواره ای با زوم بالا
سنجش از دورسیستم اطلاعات مکانیفتوگرامتری

دانلود رایگان نقشه ماهواره ای با زوم بالا و تصاویر ماهواره ای زنده، بدون خرید تصاویر ماهواره ای

اگر به دنبال دانلود رایگان نقشه و تصاویر ماهواره ای با زوم و کیفیت بالا هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما شما را راهنمایی میکنیم که…
نوشتهٔ پیشین
5 کاربرد فتوگرامتری برد کوتاه (close range) یا فتوگرامتری زمینی باید بدانید!
نوشتهٔ بعدی
ماژول PPK پهپاد و ماژول RTK پهپاد نقشه برداری چیست،تفاوت بین ماژول PPK و RTK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +