خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی

473 دیدگاه

آیا تاکنون در مورد عکس هوایی و نقشه هوایی چیزی شنیده اید؟ نحوه خرید عکس هوایی و نحوه خرید نقشه هوایی براساس سال های گذشته از سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی ارتش چگونه است؟ چگونه می توان عکس هوایی و نقشه هوایی قدیمی تهیه کرد؟ اگر هر گونه سؤال در این خصوص برای شما عزیزان پیش آمده است و قصد آشنایی با عکس های هوایی و نقشه های هوایی دارید، ما در این بخش شما را با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم.
جهت ارتباط با کارشناسان مپ اسکیل می توانید از طریق شماره ذیل در ارتباط باشید:

سامانه خرید عکس هوایی و نقشه هوایی قدیمی دیجیتالی

در ابتدا پیش از آنکه به هر موضوعی در خصوص خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی بپردازیم، باید به اطلاع شما برسانیم که برای خرید عکس ها و نقشه های هوایی باید از طریق برخی سامانه های مخصوص اقدام کنید که نیازمند یکسری بایدها و نبایدها هستند و حتما باید از آنها مطلع باشید. اما چگونه؟ برای آشنایی با خرید عکس هوایی آنالوگ و دیجیتال از سامانه های کشوری در ادامه به‌صورت گام به گام و کامل آشنا خواهید شد.

نکته: پر کاربردترین عکس هوایی در دهه های اخیر، برای سال 1340 و 1342 شمسی می باشد.

ما مفتخریم در مجموعه مپ اسکیل، به عنوان بزرگترین سایت و مرجع عکس هوایی و نقشه هوایی ایران، تمام خدمات این حوزه را به همراه کارشناسان باتجربه بصورت تخصصی ارائه می دهیم.

خرید عکس هوایی
خرید عکس هوایی سال 1340 و 1342 از مپ اسکیل

عکس هوایی چیست و چگونه تهیه می شود؟

عکس هوایی به مجموعه تصاویری گفته می شود که به وسیله هواپیماها و همچنین ماهواره های مخصوص تهیه و گردآوری می شوند. به عبارتی عکس هوایی به داده هایی اطلاق می شود که با استفاده از این داده ها می توان به برخی اطلاعات مهم از زمین و موقعیت های جغرافیایی مختلف رسید. اما اطلاعاتی که یک عکس هوایی می تواند به ما ارائه دهد، در چه حوزه ای کاربرد دارد؟

کاربردهای عکس هوایی که در طی چندین دهه اخیر توسط هواپیماها و ماهواره ها ثبت شده اند، شامل موارد زیادی می شوند. اما مهم ترین کاربرد آنها در طی چندین سال اخیر برای دریافت زمین از منابع طبیعی، دریافت سند ملک قدیمی، دریافت زمین از منابع ملی، کارشناسی دادگستری و… می باشد که با ارائه عکس هوایی براساس سال و دهه مدنظر به مراجع ذیربط می توانید درخواست خود را ثبت و پیگیری کنید.

با این وجود کاربردی ترین دهه ها برای خرید عکس هوایی قدیمی روستایی و شهری، دهه 30 و 40 شمسی می باشد که ما در مجموعه مپ اسکیل به تمام داده ها در دهه های مذکور دسترسی داریم.

آیا می توان از عکس های هوایی به عنوان سند و مدرک معتبر استفاده کرد؟

بله! معمولا هدف از خرید عکس هوایی، به منظور تهیه اسناد و مدارک لازم برای اثبات ادعا در ارگان های مختلف کشوری می باشد. اما آیا هر عکس هوایی معتبر است؟ خیر! برای خرید عکس هوایی به هر شرکتی در این زمینه نمی توانید مراجعه کنید؛ صرفا خرید عکس هوایی از شرکت های معتبر و رسمی به عنوان سند و مدرک کارایی دارند و قابل پیگیری هستند. به همین دلیل شما نمی توانید از هر عکس هوایی که توسط شرکت های متفرقه تهیه شده است، به عنوان سند و مدرک رسمی استفاده کنید.

نکته: تمام عکس های هوایی که در مجموعه مپ اسکیل ارائه و صادر می شوند، قابل پیگیری هستند و در ارگان های دولتی و حقوقی، به عنوان مدرک معتبر تلقی می شود؛ مپ اسکیل قدیمی ترین و معتبرترین مرجع جهت خرید عکس هوایی و نقشه هوایی در کشور است.

نقشه هوایی چیست و چگونه تهیه می شود؟

معمولا نقشه هوایی به اشتباه همانند عکس هوایی تلقی می شود. اما این اشتباه می باشد؛ چرا که میان عکس هوایی و نقشه هوایی تفاوت های بخصوصی وجود دارد. با این وجود نقشه هوایی به مجموعه نقشه هایی گفته می شود که با استفاده از روش های مهندسی اعم از کارتوگرافی، فتوگرامتری و… بدست می آیند. به عبارتی برای آنکه به نقشه هوایی یک موقعیت جغرافیایی دسترسی پیدا کنید، باید در ابتدا عکس هوایی موقعیت مدنظر تهیه شود و سپس پروسه مهندسی بر روی این نقشه ها صورت گیرد.

در نهایت شما به نقشه هوایی براساس موقعیت جغرافیایی مدنظر خود دسترسی پیدا خواهید کرد که می تواند اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهد.

نکته: نقشه هوایی براساس موقعیت جغرافیایی ملک شما و دهه مدنظرتان، توسط کارشناسان باتجربه و متخصص مجموعه مپ اسکیل در کمترین زمان ممکن انجام و تهیه می شود.

کاربرد نقشه هوایی چیست؟

زمانیکه شما اقدام به تهیه نقشه هوایی براساس موقعیت جغرافیایی ملک خود می کنید، می توانید از این نقشه در زمینه های مختلف استفاده کنید. با این وجود اگر برای شما نیز سؤال شده است که کاربرد این نقشه ها در چیست، در ادامه با کاربردهای نقشه هوایی که توسط مهندسین مپ اسکیل تهیه می شوند، آشنا خواهید شد که عبارتند از:

  1. اثبات تغییر در اعیان ملک.
  2. مشخص کردن موقعیت ملک بر روی زمین.
  3. پیدا کردن ملک گمشده با سند قدیمی.
  4. مشخص نمودن قدمت بنای ملک.
  5. معین کردن میزان تجاوز املاک مجاور.
  6. تهیه مشخصات UTM ملک.
  7. بدست آوردن مساحت کلی ملک از گذشته تا به امروز.
  8. بررسی کاربری ملک در طی دهه های اخیر.
  9. جانمایی پلاک ثبتی ملک.

الزام تهیه نقشه هوایی توسط کارشناس رسمی

همانگونه که گفته شد، برای دسترسی به نقشه هوایی یک موقعیت جغرافیایی باید پروسه مهندسی فتوگرامتری و کارتوگرافی انجام شود تا بتوانید به اطلاعات جغرافیایی این موقعیت جغرافیایی دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما پروسه تهیه نقشه هوایی را به کارشناسان رسمی و مجربی بسپارید که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند و می توانند بهترین نتیجه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورند؛ در غیر اینصورت، نتایج جالبی بدست نخواهید آورد.

با این وجود مجموعه مپ اسکیل به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین سامانه نقشه هوایی رسمی، تمام خدمات نقشه هوایی براساس موقعیت جغرافیایی و دهه مدنظر شما را به همراه کادری متخصص انجام می دهد تا به یک نقشه هوایی با تمام اطلاعات ممکن دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که مپ اسکیل به تصاویر هوایی دهه های اخیر دسترسی کامل دارد؛ در صورت نیاز به عکس هوایی می توانید از بانک اطلاعاتی مپ اسکیل استفاده نمایید.

توجه: پروسه تهیه اکثر نقشه های هوایی از قبل انجام شده است.

عکس هوایی قدیمی آنالوگ چیست و چه تفاوتی با عکس هوایی دیجیتالی دارد؟

عکس های هوایی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال (عکس هوایی رقومی) تقسیم می شوند که نوع آنالوگ به عکس های هوایی قدیمی و نوع دیجیتال به عکس های هوایی جدید گفته می شود. به عبارتی عکس هوایی آنالوگ با سیستم عکسبرداری قدیمی که مشکلات مخصوص به خود را دارد، ثبت می شدند و اما عکس هوایی دیجیتال تماما با استفاده از تجهیزات روز دنیا برای عکسبرداری استفاده می شود که مشکلات عکس هوایی آنالوگ را ندارند.

بزرگترین معضل در عکس هوایی قدیمی آنالوگ این بود که در طی ده های اخیر در نسخه چاپی ارائه می شد؛ به عبارتی برای متوجه شدن جزئیات عکس هوایی نمی توانستید زوم کنید. اما به مرور زمان دستگاه های اسکنر قدرتمندی روی کار آمدند که با استفاده از این ابزارهای اسکنر شما می توانید به فایل های عکس هوایی قدیمی در کامپیوترها و تلفن های همراه دسترسی پیدا کنید.

با این وجود ما در مجموعه مپ اسکیل تصاویر آنالوگ به‌صورت اسکن دیجیتالی یا کیفیت بالا و مناسب در اختیار شما ارائه می دهیم تا بتوانید به جزئیاتی بیشتری دسترسی پیدا کنید.

نکته: تمام پروسه عکسبرداری زمینی در کشور از سال 1334 تا ابتدای دهه 90 با استفاده از سیستم آنالوگ انجام شد و تمام تصاویر دهه 90 به بعد با استفاده از سیستم دیجیتال ضبط و ثبت شده اند.

خرید عکس هوایی قدیمی آنالوگ و عکس هوایی دیجیتالی
تفاوت عکس هوایی قدیمی آنالوگ و عکس هوایی دیجیتالی

تفاوت عکس هوایی و نقشه هوایی چیست؟

همانگونه که در ابتدا توضیحات لازم و کافی داده شد، عکس هوایی با نقشه هوایی تفاوت دارد؛ چرا که نقشه هوایی یک موقعیت جغرافیایی تنها در صورت دسترسی به عکس هوایی آن بدست می آید. بنابراین برای آنکه به نقشه هوایی یک موقعیت جغرافیایی دسترسی کنید، باید عکس هوایی این موقعیت وجود داشته باشد. با این وجود در ادامه به عمده تفاوت نقش هوایی و عکس هوایی پرداخته ایم که می توانند به شما در درک این دو مفهوم بیشتر کمک کنند.

  • عکس های هوایی با استفاده از عکس برداری هواپیماها از فاصله مشخص از زمین به دست می آیند.
  • عکس ها در ابتدا هیچ گونه سیستم مختصاتی ندارند.
  • نقشه های هوایی تهیه شده با هر روشی دارای سیستم مختصاتی هستند.
  • عکس های هوایی ممکن است دارای اعوجاج باشند.
  • در صورتی که نقشه های هوایی هیچ گونه عوجاج ندارند و کاملا هندسی هستند.
  • در تصاویر هوایی پارالاکس و کشیدگی عوارض مرتفع مانند ساختمان ها دیده می شود و با اینکه سعی بر این است که تصاویر به صورت قائم گرفته شود، اما همیشه مقداری مایل هستند و هیچ عکس هوایی به صورت قائم نیست.
  • عکس های هوایی دارای مرکزیت و فاصله کانونی هستند.
  • نقشه های هوایی برخلاف عکس های هوایی هیچ گونه مرکزیتی ندارند و عوارض همانطور که هستند، ترسیم می شوند.
  • نقشه هوایی زمین های کشاورزی ممکن است کاملا ترسیم نشده باشند؛ اما در عکس های هوایی زمین کشاورزی، همگی قابل تفکیک است.
ویژگی عکس هوایی نقشه هوایی توضیحات
سیستم مختصاتی ندارد دارد طول و عرض جغرافیایی.
اعوجاج دارد ندارد انحنا پیچش و خمش در تصویر.
قائم بودن تصویر از منظر بالایی دارد ندارد
مرکزیت و فاصله کانونی دارد ندارد

بنابراین با استفاده از جدول بالا متوجه این خواهید شد که میان نقشه هوایی و عکس هوایی تفاوت های زیادی وجود دارند و به همین دلیل نباید نقشه هوایی و عکس هوایی یک مفهوم یکسان درک گردد. از این رو اگر نیاز به عکس هوایی و یا نقشه هوایی دارید، می توانید با ارائه مختصات موقعیت جغرافیایی مدنظر خود به شرکت های معتبر اقدام به دریافت فایل مدنظر خود نمایید.

نقشه هوایی بهتر است یا عکس هوایی؟

نقشه هوایی بخریم یا عکس هوایی؟ پاسخ این سوال به نحوی نیست که ما بخواهیم صرفا در یک جمله این موضوع را مشخص کنیم؛ چرا که این سوال کلی است. از این رو اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است، توصیه می کنیم به جدول بالا مراجعه کنید و نیاز خود را بررسی نمایید تا به انتخاب گزینه مناسب و مطلوبی برسید. بنابراین انتخاب اینکه عکس هوایی بهتر است یا نقشه هوایی، بستگی به نیاز و کاربرد شما از این داده ها دارد و ما نمی توانیم بدون بررسی هدف شما، عکس هوایی یا نقشه هوایی را پیشنهاد کنیم.

از این رو اگر هنوز به نتیجه مناسب و مطلوبی برای خرید عکس هوایی و یا خرید نقشه هوایی نرسیده اید، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم مپ اسکیل تماس بگیرید و سوالات خودتان را بپرسید تا تیم پشتیبانی مجموعه، شما را راهنمایی کند.

نکته: نقشه هوایی نسبت به عکس هوایی از دقت و اطلاعات بیشتری برخوردار می باشد و می تواند در زمینه های مختلفی علی الخصوص پروژه های مهندسی در بخش راهسازی و نقشه کاداستر نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. اما این در حالی می باشد که عکس هوایی صرفا یک دیتای خام و کلی است که می تواند یکسری نیازهای مخصوص به خود را برطرف کند.

کاربرد نقشه هوایی و عکس هوایی

همانگونه که گفته شد معیار اصلی مبنی بر خرید عکس هوایی و نقشه هوایی این است که شما در ابتدا کاربردی که مدنظرتان است را مشخص کنید تا بتوانید به این نتیجه برسید که آیا نقشه هوایی برای شما مناسب است یا عکس هوایی؟! از این رو تا زمانیکه موفق به درک کاربرد خود از عکس هوایی نشده اید، توصیه می کنیم کمی صبر کنید تا این موضوع را برای خود شفاف سازی کنید.

لازم به ذکر است که برخی کاربردهای یکسان و برابر هستند که در نقشه هوایی و عکس هوایی قابل مشاهده می باشند. به عبارتی ممکن است کاربرد مدنظر شما از طریق عکس هوایی برطرف شود و نیازی به نقشه هوایی نداشته باشید. از این رو اگر این موضوع را بهتر درک کنید، می توانید صرفا با خرید عکس هوایی براساس موقعیت جغرافیایی و دهه مدنظر، نیاز خود را برطرف کنید. اما در مقابل، برخی کاربردها در نقشه هوایی وجود دارند که در عکس هوایی وجود ندارد که در این مواقع باید اقدام به خرید نقشه هوایی کنید.

اما از کجا می توانیم کاربرد نقشه هوایی و عکس هوایی را مطلع شویم؟ در ادامه جدولی را تهیه کرده ایم که می توانید کاربرد مختلف و متفاوت عکس هوایی و نقشه هوایی را بیشتر درک کنید.

کاربرد نقشه هوایی عکس هوایی
داده های مفید در تمام پروژه های مهندسی کاملا به‌صورت موضوعی
حل مشکل تداخل ملکی بله (بستگی به مقیاس دارد) بله (حدر هر مقیاسی)
استخراج نقاط ارتفاعی بله خیر
استفاده جهت تفسیر خیر بله
راه سازی بله بله (محدود)
مدیریت زیرساخت های شهری بله خیر
حفظ و نگهداری منابع ملی خیر بله
 نقشه هوایی و عکس هوایی شهرهای ایران
مزایا و کاربرد نقشه هوایی و عکس هوایی

مزایا و معایب عکس‌های هوایی نسبت به نقشه هوایی

میان عکس های هوایی و نقشه های هوایی مزایا و معایبی وجود دارند که با استفاده از این مزایا و معایب می توانید گزینه مناسب براساس نیاز خود را انتخاب کنید. با این وجود همانگونه که گفته شد، مبنای اصلی برای تهیه نقشه های هوایی، عکس هوایی است؛ به عبارتی اگر عکس هوایی وجود نداشته باشد، چیزی به عنوان نقشه هوایی وجود ندارد. چرا و چگونه؟

زمانیکه شما به نقشه هوایی یک موقعیت جغرافیایی نیاز دارید، در ابتدا با ژئورفرنس کردن تصاویر هوایی می توان جانمایی وضع موجود را با استفاده از نقشه UTM انجام داد که از این طریق می توان وضع موجود ملک به همراه حدود آنرا تطبیق داد و یا حتی از پوشش گیاهی ملک در طی دهه های اخیر مطلع شد. از این رو با استفاده از این تطبیق دادن ها می توان متوجه این شد که ملک شما در طی سالیان اخیر چه تغییراتی داشته است! آیا ملک زراعی بوده یا باغ؟

با این وجود اگر عکس هوایی قدیمی خریداری کرده اید و اطلاعات کافی در نحوه تجزیه و تحلیل آن ندارید، باید پروسه تفسیر عکس هوایی توسط کارشناسان با تجربه و مجرب صورت گیرد تا تمام اطلاعات موجود بر روی تصویر استخراج شوند و بتوانید از این عکس هوایی به عنوان ادله و سند و مدرک در مراجع ذیربط استفاده کنید.

برای تفسیر عکس هوایی قدیمی و جدید می توانید از خدمات تخصصی مجموعه مپ اسکیل به همراه باتجربه ترین کارشناسان و متخصصان از طریق تماس با شماره های مندرج استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن، پروسه تفسیر عکس هوایی شما صورت گیرد.

در ادامه با مزایا و معایب عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی بیبشتر آشنا خواهید شد.

مزایای عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی

همیشه الزاما شما نیاز به نقشه هوایی ندارید و می توانید با ارائه مختصات ملک خود، در کمترین زمان ممکن به عکس هوایی ملک در طی چند سال اخیر دسترسی پیدا کنید. با این وجود در ادامه با مزایای عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی بیشتر آشنا می شوید که این مزایا عبارتند از:

1. اطلاعات بیشتر عکس های هوایی

میزان اطلاعاتی که می توان از عکس های هوایی استخراج نمود، به دلیل آنکه این تصاویر خام هستند بیشتر از نقشه های هوایی قدیمی می باشد.

2. هزینه کمتر

عکس های هوایی صرفا به تصاویری گفته می شود که به واسطه سیستم های عکسبرداری در مقیاس و دقت های مختلف تهیه و ارائه می شوند و هیچ گونه عملیات مهندسی در آنها پیاده سازی نمی شود. اما برای دسترسی یافتن به نقشه هوایی باید پروسه عملیات مهندسی صورت گیرد. به همین دلیل هزینه عکس های هوایی نسبت به نقشه هوایی بسیار کمتر می باشد.

3. عدم نیاز به زمان زیاد

تصور کنید شما به عکس هوایی موقعیت جغرافیایی A در دهه X نیاز دارید تا از این عکس هوایی به عنوان سند و مدرک در پرونده کارشناسی خود استفاده کنید. از این رو زمانیکه شما مختصات را به همراه دهه مدنظر به کارشناسان ما اعلام می کنید، در بانک اطلاعاتی مپ اسکیل بررسی خواهد شد و در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال می شود. با این وجود زمان ارائه عکس هوایی کمتر از زمانِ تهیه و ارائه نقشه هوایی به شما عزیزان می باشد.

4. نشان دادن تمام عوارض زمین

در عکس های هوایی تمام عوارض موجود بر روی زمین به همان شکل که هستند نمایش داده می شوند و همانند نقشه های هوایی نیازی به راهنما و علائم اختصاری ندارند. با این وجود عوارض موجود بر روی کره زمین، در عکس های هوایی واضح‌تر هستند.

5. جزئیات بیشتر

جزئیاتی که شما می توانید از طریق عکس های هوایی به آنها دسترسی پیدا کنید، نسبت به نقشه های هوایی بیشتر می باشند؛ چرا که جزئیات در نقشه های هوایی محدود به موقعیت ارسالی شما می شود.

6. عدم نیاز به عملیات مهندسی

با توجه به تمام موارد بالا که توضیحات آنها بصورت کامل به شما داده شد، نیاز به ذکر است که عکس های هوایی همانند نقشه های هوایی نیازی به عملیات مهندسی ندارند و صرفا تصویر ثبت شده توسط دوربین های عکسبرداری، به شما ارائه خواهند شد. از این رو تنها عملیاتی که به درخواست شما بر روی عکس های هوایی صورت خواهد گرفت این است که عکس هوایی آنالوگ به واسطه اسکنرهای حرفه ای مجموعه مپ اسکیل اسکن شوند تا عکس هوایی دیجیتال به شما ارائه گردد.

همچنین سایر مزایای عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی عبارتند از:

  • در مناطقی که به دلیل شرایط جوی امکان برداشت های زمینی مقدور نیست، از طریق عکس های هوایی می تواند از موقعیت های زمینی مختلفی اعم از مناطق نظامی، جنگل ها، مرداب ها، یخچال های طبیعی، باتلاق ها، کوهستان ها و… نقشه تهیه کرد؛ بهترین راهکار برای نقشه برداری از این مناطق، تبدیل عکس هوایی به نقشه می باشد.
  • برای تحقیقات کارشناسی می توان با تصویر برداری پشت سر عم از جابجایی و تغییرات حاصل از برخی پدیده ها مطلع شد و حتی می توان عواملی که منجر به این تغییرات شده اند را شناسایی و مشخص نمود.
عکس هوایی سیاه سفید
مزایای خرید عکس هوایی نسبت به خرید نقشه هوایی

معایب عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی

علیرغم اینکه با مزایای عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی آشنا شدید، در ادامه قصد داریم معایب عکس هوایی نسبت به نقشه هوایی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که این معایب عبارتند از:

1. مایل بودن زاویه تصاویر هوایی

عکس های هوایی دارای تصویر مرکزی در نقطه عمود زیر دوربین قرار گرفته شده در قسمت زیرین هواپیما هستند. به عبارتی تصاویری که دوربین های عکسبرداری متصل به هواپیما ضبط و ثبت می کنند، به نحوی می باشند که هر چقدر به لبه تصویر نزدیک می شوید، اجسام کشیده تر و به اصطلاح مایل هستند. اما این در حالی می باشد که زاویه ملک شما در عکس هوایی بصورت کاملا قائم است.

2. تفسیر عکس های هوایی توسط کارشناس

برای آنکه بتوانید از عکس های هوایی استفاده کنید و اطلاعات مندرج بر روی این عکس ها را مشاهده نمایید و مطلع شوید، باید عکس هوایی توسط کارشناس مربوطه تفسیر شود تا اطلاعات کافی از عکس هوایی با استفاده از یکسری محاسبات خاص استخراج شود. اما این در حالی می باشد که نقشه های هوایی نیازی به تفسیر ندارند؛ چرا که تمام جزئیات و اطلاعات بر روی نقشه هوایی بصورت کامل قابل تشخیص هستند.

توجه: گزارش تفسیر عکس هوایی توسط کارشناسان مپ اسکیل بصورت تخصصی و به همراه مهر رسمی کارشناسان به شما ارائه خواهد شد که از این گزارش در مراجع گوناگون به عنوان تفسیر عکس هوایی می توانید بدون هر گونه محدودیتی استفاده کنید.

3. متغیر بودن مقیاس عکس های هوایی

یکی دیگر از معایب عکس های هوایی نسبت به نقشه هوایی، متغیر بودن مقیاس عکس های هوایی می باشد؛ به عبارتی با توجه به مرکزی بودن تصویر عکس های هوایی، در حاشیه تصاویر مقایس تغییر می کند.

4. نامعلوم بودن شمال جغرافیایی

در عکس های هوایی، شما جغرافیایی نامعلوم و نامشخص است و باید براساس سایه درختان، پرندگان و… اقدام به مشخص کردن شمال جغرافیایی نمود. اما این در حالی می باشد که شمال جغرافیایی در نقشه های هوایی به‌صورت کامل مشخص شده است.

5. عدم ارائه اطلاعات طبقه بندی شده

عکس هوایی صرفا یک عکس هوایی خام می باشد که هیچ یک از اطلاعات در آن درج نشده است! با این وجود در عکس های هوایی نمی توان به دنبال اطلاعات طبقه بندی بود و اما در نقشه های هوایی، اطلاعات به‌صورت دقیق و هدفمند نوشته شده اند و شما می توانید به تمام این اطلاعات در خصوص موقعیت جغرافیایی مدنظر خود در نقشه هوایی دسترسی داشته باشید.

6. خطای بالای عکس های هوایی

عکس های هوایی خطای بیشتری دارند و اما این در حالی می باشد خطای بخصوصی در نقشه های هوایی وجود ندارد.

انواع عکس هوایی

اصولا عکس های هوایی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. به عبارتی عکس هوایی آنالوگ به نسل قبلی و عکس هوایی دیجیتال به نسل جدید تصاویر گفته می شود که تفاوت های قابل توجهی در میان آنها وجود دارد. از این رو در ادامه بیشتر با عکس های هوایی آنالوگ و دیجیتال آشنا خواهید شد.

1. عکس هوایی آنالوگ یا چاپی

نسل قبلی عکس هوایی دیجیتال، عکس هوایی آنالوگ می باشد که معمولا در مقیاس 1:50000 (به عبارتی هر یک سانتی متر در عکس هوایی چاپی معادل 500 متر زمین بود) در فروشگاه های محدود و خاص ارائه و عرضه می شد. با این وجود اگر هدف از خرید عکس هوایی چاپی دسترسی به جزئیات بود، بدون شک زمان زیادی توسط تفسیر کننده عکس های هوایی گرفته می شد تا با دانش قبلی خود بتواند عکس هوایی چاپی را تفسیر کند؛ به همین دلیل هزینه بالایی باید برای تفسیر عکس هوایی چاپی با مقایس مذکور به شخص تفسیر کننده پرداخت می شد.

نکته: سایر مقیاس های عکس هوایی در دهه های قبل عبارتند از 1:10000، 1:20000 و…

عکس های هوایی چاپی در دنیای امروزی به دلیل معایبی که دارند، خیلی کم و به ندرت استفاده می شوند. با این وجود اگر بخواهیم معایب این عکس ها را نام ببریم، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عدم امکان زوم.
  • صرفا یک نسخه دارید.
  • دقت پایین.
  • مقیاس بالا.
  • تفسیر دشوار.
  • قیمت بالا.
  • دسترسی بسیار کم.

در صورت نیاز به عکس هوایی چاپی جهت استناد و تشکیل پرونده، می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان مپ اسکیل تماس بگیرید و با ارائه مختصات مدنظرتان، درخواست خود را ثبت کنید.

2. عکس هوایی دیجیتال

به نسل جدید عکس های هوایی، عکس هوایی دیجیتال گفته می شود که مشکلات عکس های هوایی چاپی یا آنالوگ را ندارند. عکس های هوایی دیجیتال دارای امکانات بیشتری در خصوص عکسبرداری دارند و می توانند نتایج بهتری را به شما ارائه دهند. از این رو مهم ترین ویژگی عکس های هوایی دیجیتال این است که شما می توانید این عکس ها را در کامپیوترها، گوشی، تبلت و… به سادگی باز کنید و زوم نمایید تا به اطلاعات کافی در خصوص عکس هوایی دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر می باشد که این تصاویر در قالب فرمت tif. در دسترس هستند و شما می توانید این تصاویر را به سادگی در هر سیستم عاملی اجرا کنید.

همچنین برخی نقشه های موردی از سال 1370 تاکنون در فرمت های Dwg، Dgn و GisReady در دسترس هستند که برای نرم افزارهای نقشه کشی اعم از اتوکد و میکرو استیشن مناسب هستند و برای تهیه این نقشه ها می توانید با تیم کارشناسان مپ اسکیل در ارتباط باشید.

اسکنر عکس هوایی چیست؟

به مجموعه تجهیزاتی گفته می شود که برای اسکن کردن عکس هوایی آنالوگ و چاپی کاربرد دارند. به عبارتی اگر از یک موقعیت جغرافیایی عکس هوایی قدیمی موجود باشد و بخواهید این عکس هوایی قدیمی را به عکس هوایی دیجیتال تبدیل کنید، با استفاده از اسکنر عکس هوایی می توان این پروسه را انجام داد. با این وجود اسکنرهای عکس هوایی نیز دارای انواع مخصوص به خودشان هستند که در ادامه با معروف ترین آنها آشنا خواهید شد.

1. اسکنر 28 میکرونی عکس هوایی

اسکنر عکس هوایی 28 میکرونی یکی از رایج ترین اسکنرها می باشد که اکثر شرکت ها از این اسکنر استفاده می کنند. لازم به ذکر می باشد که دقت این اسکنر پائین است و علیرغم اینکه قیمت بالایی دارند، اما نتیجه خوبی به شما ارائه نمی دهند.

2. اسکنر 21 میکرونی عکس هوایی

این نوع اسکنر عکس هوایی نسبت به اسکنر 28 میکرونی قیمت بیشتری دارد و به عبارتی نسل جدید اسکنر عکس هوایی است که کیفیت قابل قبولی به شما ارائه می دهد و ما در مجموعه مپ اسکیل از این اسکنر برای اسکن کردن عکس های هوایی آنالوگ استفاده می کنیم.

نکته بسیار مهم: اکثر شرکت هایی که عکس هوایی آنالوگ را تبدیل به عکس هوایی دیجیتال می کنند، از اسکنرهای 28 میکرونی استفاده می کنند که نتیجه حاصل از این دستگاه ها قابل قبول شما نخواهد بود. اما ما در مپ اسکیل عکس هوایی آنالوگ را با استفاده از اسکنرهای 21 میکرونی اسکن می کنیم که کیفیت قابل قبول و مطلوبی به شما ارائه خواهند کرد.

سؤال: آیا عکس های هوایی آنالوگ را می توان به عکس هوایی دیجیتال تبدیل کرد؟

بله. ما عکس های هوایی آنالوگ را در مجموعه مپ اسکیل با استفاده از اسکنرهای روز دنیا تبدیل به عکس هوایی دیجیتال می کنیم؛ لازم به تاکید این موضوع است که عکس هوایی آنالوگی که تبدیل به عکس هوایی دیجیتال شده است، به دلیل دقت پائین آن، نسبت به عکس های هوایی دیجیتال نسل جدید ضعیف تر هستند و نمی توان چنین انتظاری داشت.

مقیاس عکس هوایی چیست؟

یکی از مهم ترین مفاهیمی که ممکن است در خرید عکس هوایی با آن روبرو شوید، مقیاس عکس هوایی می باشد که یک موضوع بسیار مهم است و باید پیش از خرید عکس هوایی با این مفهوم آشنا باشید. اما مقیاس عکس هوایی چیست؟ مقیاس عکس هوایی به معنای نسبت بین طول یک عنصر به طول واقعی آن در عکس هوایی است. اگر بخواهیم این مفهوم را ساده سازی بکنیم می توانیم به این مثال اشاره کنیم.

خودتان را سوار بر هواپیما تصور کنید که ارتفاع این هواپیما دائم در حال تغییر است. اگر هواپیما نزدیک به جو زمین حرکت کند، عناصر موجود روی زمین اعم از ساختمان ها، کارخانه ها و… در ارتفاع 3000 متری بدون هر مشکلی قابل مشاهده هستند و شما می توانید این عناصر را با کیفیت بالایی مشاهده نمایید؛ هر چند شاید عناصر کوچک را نتوانید به خوبی تشخیص دهید.

اما اگر ارتفاع این هواپیما از 3000 متر به 8000 متر تغییر یابد چه اتفاقی می افتد؟ بدون شک عناصر روی کره زمین کوچکتر خواهند شد. بنابراین شما نمی توانید این عناصر را به سادگی مشاهده نمایید و تشخیص دهید. همچنین در ادامه برخی از مقیاس های عکس هوایی را برای شما نام برده ایم که هر چه عدد دوم مقیاس بیشتر می شود، مقیاس عکس هوایی کوچکتر خواهد شد و در نتیجه جزئیات با دقت کمتری قابل مشاهده خواهند بود. این مقیاس ها عبارتند از:

  1. نقشه های هوایی با مقیاس 1:20000 (یک به بیست هزار).
  2. نقشه های هوایی با مقیاس 1:25000 (یک به بیست و پنج هزار).
  3. نقشه های هوایی با مقیاس 1:50000 (یک به پنجاه هزار).
  4. نقشه های هوایی با مقیاس 1:100000 (یک به صد هزار).
  5. نقشه های هوایی سازمان جغرافیایی وزارت دفاع.
  6. نقشه های هوایی سازمان نقشه برداری کشور.
  7. نقشه هوایی زمین های کشاورزی، منابع طبیعی و  اصلاحات ارضی.

دقت عکس هوایی چیست؟

دقت عکس هوایی براساس مقیاس عکس هوایی و نحوه عکسبرداری از موقعیت جغرافیایی مدنظر شما تعیین می شود. به عبارتی زمانیکه مقیاس عکس هوایی شما کوچک باشد (برای مثال 1:50000)، جزئیاتی که در عکس هوایی وجود دارند به سختی قابل درک و تشخیص خواهند بود؛ در نتیجه دقت عکس هوایی در این شرایط کم خواهد بود. همچنین اگر مقیاس عکس هوایی خریداری شده بزرگ باشد (برای مثال 1:3000)، جزئیات به وضوح کامل قابل مشاهده و تشخیص هستند.

با این وجود اگر مایل به خرید عکس هوایی هستید و جزئیات برای شما مهم است، توصیه می کنیم در ابتدا از مقیاس عکس هوایی درخواستی مطلع شوید؛ لازم به ذکر است که در طی سالیان اخیر به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت، تصاویر هوایی از ارتفاع بسیار بلند با سیستم عکسبرداری قدیمی صورت می گرفت و به همین دلیل با خرید این تصاویر برای آنکه از جزئیات موجود مطلع شوید، باید تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس صورت گیرد.

از این رو اگر جزئیات عکس هوایی برای شما حائز اهمیت است، باید عکس هوایی با مقیاس بیشتر خریداری کنید تا جزئیات به وضوح قابل مشاهده باشند.

بنابراین رابطه بین مقیاس عکس هوایی و دقت عکس هوایی، رابطه کاملا مستقیم می باشد؛ چرا که هر چقدر مقیاس عکس هوایی بیشتر باشد، دقت عکس هوایی بیشتر و بهتر خواهد بود و بالعکس. همچنین در ادامه قصد داریم تا به مقیاس های مختلف عکس هوایی بپرداریم و بیشتر آنها را به شما توضیح دهیم؛ برای مثال اگر مقیاس عکس هوایی خریداری شده شما 1:5000 باشد، این بدین معناست که هر یک سانتی متر در عکس هوایی برابر با 50 متر از سطح زمین می باشد. در ادامه با سایر مقیاس ها آشنا خواهید شد:

مقیاس عکس هوایی دقت عکس هوایی در هر یک cm برابر است با:
1:3000 30 متر زمین
1:5000 50 متر زمین
1:10000 100 متر زمین
1:20000 200 متر زمین
1:30000 300 متر زمین
1:40000 400 متر زمین
1:50000 500 متر زمین
دقت عکس هوایی
وضوح و دقت عکس هوایی

تاریخچه عکس هوایی در ایران

تاریخچه عکس هوایی در ایران به سال 1955 میلادی باز می گردد که اولین عکس هوایی ایران در تاریخ 12 مه 1956 میلادی معادل 22 اردیبهشت ماه سال 1335 می باشد که مقیاس این عکس هوایی 1:10000 (یک به ده هزار) بود. اما اگر بخواهیم فرآیند عکسبرداری هوایی در ایران را بصورت کلی توضیح دهیم، باید بگوییم که این پروسه به 3 مرحله تقسیم می شود که در ادامه این 3 مرحله را توضیح داده ایم.

مرحله اول

در اولین مرحله که با وارد شدن تجهیزات عکسبرداری هوایی به ایران انجام شد، یک شرکت آمریکایی به مدت 3 سال اقدام به انجام این خدمات در بازه سال های 1955 الی 1957 میلادی (معادل سال های 1334 الی 1336) کرد.

مرحله دوم

دور دوم عکسبرداری هوایی از سال 1964 میلادی (معادل سال 1343) کلید خورد که مقیاس عکس هایی که در این مرحله ضبط و ثبت شدند، 1:20000 بودند.

مرحله سوم

مرحله سوم عکسبرداری هوایی ایران از سال 1370 انجام شد که هدف از این عکسبرداری، تهیه نقشه هایی با مقیاس 1:25000 بود.

نکته: بعدها عکسبرداری هوایی با مقیاس 1:55000 کلید خورد که هدف از این عکسبرداری با این مقیاس، تهیه نقشه هایی به عنوان مدرک زیر بنایی برای مطالعات طرح هایی همچون طرح هادی، تفضیلی، جامع و طرح های عمرانی و جدید بود که این نوع از عکس های هوایی به عکس های هوایی 1:50000 نیز معروف می باشند.

عکس های هوایی و نقشه هوایی ایران در دهه 30 مانند سال 1334 و 1335 یا 1330 تا 1339

همانگونه که در تاریخچه عکس هوایی در ایران گفته شد، اولین مرحله عکسبرداری هوایی در ایران به دهه 30 باز می گردد که اولین فرایند تهیه عکس هوایی به سال 1334 انجام شد. این فرآیند توسط یک شرکت آمریکایی صورت گرفت که مقیاس عکس هوایی در این شرکت با توجه به تجهیزات قدیمی که در اختیار داشتند، 1:50000 (یک به پنجاه هزار) بود که نسبت به تجهیزات آنها مقیاس مطلوبی بود؛ اما کیفیت و دقت مطلوبی نداشتند. با این وجود این پروسه در دهه 30 بیشتر بین سال های 1334 و 1335 شمسی صورت گرفت.

همچنین این تصاویر برای تهیه نقشه های پوششی با مقیاس های 1:50000 و 1:250000 نیز استفاده شده است.

لازم به ذکر است که علیرغم عکس و نقشه هوایی پوششی سال 1334 و 1335 شمسی بصورت موردی در مقیاس های مختلفی نیز در شهرهای مختلف عکسبرداری صورت گرفته است که یکی از کاربردهای این تصاویر، استفاده به عنوان مدرک منابع طبیعی برای بررسی آثار کشاورزی می باشد و می توانید این تصاویر را از مجموعه مپ اسکیل دریافت نمایید.

توجه: ما در بانک اطلاعاتی مجموعه مپ اسکیل، به عکس های هوایی دهه 30 با مقیاس 1:30000 دسترسی کامل داریم. از این رو برای خرید عکس هوایی دهه 30 با مقیاس بهتر و دقت بیشتر می توانید از مجموعه ما اقدام نمایید.

عکس هوایی ایران
خرید عکس هوایی ایران در دهه 30

عکس هوایی دهه 40 مانند عکس هوایی و نقشه هوایی سال 1346 و 1342

عکس هوایی در ایران به دهه های مختلفی تقسیم می شود که یکی از این دهه های بسیار مهم و پر متقاضی، عکس هوایی دهه 40 علی الخصوص سال های 1342 و 1346 می باشد که این تصاویر در خصوص منابع طبیعی و ارائه استنادات به مراجع ذی‌ربط کاربرد زیادی دارند. به عبارتی دهه 40 را می توان دهه شکوفایی اطلاعات مکانی ایران نام گذاری کرد؛ چرا که مقیاس عکس هوایی در این دهه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و عکس های هوایی با دقت مطلوبی ارائه گردید.

علت اصلی این بود که در این دهه با رخ دادن انقلاب سفید در تاریخ 21 دی ماه سال 1341 و ایجاد تغییرات اساسی در نحوه مالکیت اراضی کشاورزی (ارائه زمین های کشاورزی به کشاورزانی که در آن کار می کردند)، عکسبرداری هوایی به‌صورت گسترده صورت گرفت.

با این وجود سازمان هایی که در خصوص تهیه و فروش عکس هوایی فعالیت می کنند، تصاویر هوایی دهه 40 را با کیفیت پائین و همچنین مقیاس بالایی به شما ارائه می کنند؛ این در حالی است که مپ اسکیل به عنوان بزرگترین بانک اطلاعاتی عکس هوایی ایران، تمام داده های عکس هوایی دهه 40 را با مقیاس پائین و دقت بالا به شما ارائه می دهد و لازم به ذکر است که مپ اسکیل به آرشیو جامع و بزرگ عکس هوایی دهه 40 دسترسی دارد. از این رو مقیاس عکس هوایی دهه 40 در مپ اسکیل 1:20000 است.

در ضمن عکس هوایی دهه 40 که عمدتا برای سال های 44، 45، 46، 47 و 48 بود، دارای مقیاس 1:20000 هستند. لازم به ذکر می باشد که در دهه 40 برخی مناطق نیز به‌صورت موردی عکسبرداری هوایی شدند که این عکس های هوایی موردی به سال های 40 و 42 باز می گردند. با این وجود برای تهیه نقشه هوایی سال 1342 می توانید با کارشناسان باتجربه مپ اسکیل در ارتباط باشید تا از این طریق درخواست خود را ثبت نمایید و پیگیری های لازم توسط کارشناسان ما صورت گیرد.

از عکس هوایی دهه 40 ایران عمدتا برای پس گرفتن زمین از منابع طبیعی استفاده می شود.

نقشه های هوایی اراضی روستایی سال 1342

یکی از کاربردهای نقشه های هوای دهه 40 می توان به نقشه های هوایی اراضی روستایی سال 1342 را نام برد که بیشتر مربوط با اراضی ملی است. به عبارتی اگر نقشه های هوایی اراضی روستایی سال 1342 نیاز دارید، باید با این موضوع آشنا شوید که این نقشه ها در هر مجموعه و سازمانی به سادگی پیدا نمی شود و تا چند سال اخیر به سادگی امکان دسترسی به این نقشه های هوایی وجود نداشت.

اما ما در مجموعه مپ اسکیل به عنوان بزرگترین مرجع اطلاعاتی نقشه هوایی در ایران، به بانک اطلاعاتی نقشه های هوایی اراضی روستایی سال 1342 دسترسی کامل و جامعی داریم. به همین دلیل اگر مایل به دریافت نقشه هوایی سال 1342 هستید، می توانید از طریق ارسال مختصات مکانی موقعیت جغرافیایی مدنظر خود به کارشناسان مجموعه مپ اسکیل به شماره واتساپ 09190448336، استعلام بگیرید.

مپ اسکیل به جرئت به عنوان بانک اطلاعات تصاویر هوایی به نقشه های هوایی اراضی روستایی سال 1342 دسترسی کامل دارد.

نقشه هوایی سال 1346

از پر کاربردترین نقشه هایی هوایی می توان به نقشه هوایی سال 1346 اشاره کرد که این نقشه ها با پوشش طولی 70% و پوشش عرضی 30% تهیه شده اند و در مقیاس 1:20000 در دسترس هستند. با این وجود این مقیاس یکی از بهترین مقیاس هایی می باشد که می توان برای خرید عکس هوایی سال 1346 اقدام نمود؛ چرا که در این مقیاس تمام عوارض اعم از خانه ها و… در هر اندازه ای به سادگی دیده می شوند. از این رو اگر نیاز به نقشه هوایی سال 1346 دارید، می توانید از طریق مجموعه مپ اسکیل اقدام نمایید.

با این وجود باید به اطلاع شما برسانیم که مرز زمین ها در این داده های هوایی کاملا مشخص می باشد و به همین دلیل یکی از کاربردهای گسترده نقشه هوایی سال 1346، حل اختلافات بر سر مرز زمینی است. از این رو اگر احساس می کنید ملک های اطراف ملک شما در طول زمان از حد خود به ملک شما تجاوز کرده اند، می توانید با تهیه نقشه هوایی سال 1346 این موضوع را یکبار برای همیشه مشخص نمایید.

نکته: با توجه به اینکه سند اکثر املاک کشور در دهه 40 تهیه شده اند، تهیه عکس هوایی سال 1346 می تواند گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان سند معتبر باشد.

اگر در خصوص نسق زراعی سؤال دارید و نتوانسته اید به پاسخ ایده آل و مناسبی برسید، می توانید با کارشناسان مجرب و متخصص مپ اسکیل در ارتباط باشید.

عکس هوایی دهه 40
خرید عکس هوایی دهه 40

نقشه هوایی سال 1350

در میان کاربردی ترین سال هایی که ممکن است با استفاده از نقشه هوایی و یا عکس هوایی مشکل شما عزیزان رفع شود، سال 1350 می باشد که مپ اسکیل به عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین مجموعه در این زمینه، به آرشیو جامع و کامل عکس هوایی سال 1350 و همچنین نقشه هوایی سال 1350 دسترسی جامع و کافی دارد و از این طریق شما می توانید اقدام به تهیه نقشه هوایی سال 1350 نمایید. از این رو جهت ثبت درخواست خود برای تهیه نقشه هوایی سال 1350 براساس ملک خود می توانید از طریق شماره های مندرج با ما در ارتباط باشید.

همچنین لازم به ذکر است که عکس هوایی سال 1350 در مپ اسکیل از کیفیت مناسب و مطلوبی برخوردار است و شما می توانید عکس هوایی سال 1350 را با مقیاس 1:5000 الی 1:20000 را براساس مختصات ملک خود تهیه و استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تمام فایل های ارسال از جانب مپ اسکیل به عنوان محکمه پسندترین مدارک در محاکم قضایی محسوب می شود و به همین ترتیب اگر هدف شما از تهیه عکس هوایی سال 1350 و یا نقشه هوایی سال 1350 ارائه آن به محاکم قضایی است، می توانید با خیالی آسوده ارائه دهید.

اگر نیاز به نقشه هوایی دهه 50 و یا عکس هوایی دهه 50 و تمام سال های دهه 50 دارید، می توانید از آرشیو جامع و کامل مپ اسکیل استفاده کنید.

یکی از کاربردهای نقشه هوایی سال 1350 این است که اگر شما نقشه هوایی سال 1350 را براساس موقعیت جغرافیایی ملک خود تهیه کنید، می توانید قدمت بنای ملک خود را مشخص نمایید که این روزها بسیار کاربردی شده است.

نقشه هوایی ایران در سال 1370

از مهم ترین پرسش هایی که ممکن است در خصوص نقشه هوایی شود این است که آیا نقشه هوایی همان عکس هوایی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای آنکه نقشه هوایی تهیه و ارائه شود، نیاز به عکس هوایی و یکسری عملیات مهندسی اعم از کارتوگرافی، فتوگرامتری و… است. با این وجود اگر نیاز به دریافت نقشه هوایی ایران در سال 1370 دارید، باید بگوییم که چنین چیزی ممکن نیست؛ این در حالی می باشد که اگر نیاز به عکس هوایی ایران در سال 1370 دارید، به سادگی می توانید اقدام به تهیه آن نمایید.

از این رو نقشه هوایی ایران در سال 1370 یک مفهوم کلی می باشد؛ به عبارتی اگر شما برای ملک خود نیاز به نقشه هوایی ایران در سال 1370 دارید، باید بگوییم که ما در مپ اسکیل به همراه کارشناسان و بانک اطلاعاتی تصاویر هوایی آماده ارائه نقشه هوایی ایران در سال 1370 براساس مختصات مکانی ملک شما هستیم.

همچنین علیرغم تهیه و ارائه نقشه هوایی ایران در سال 1370 ما می توانیم نقشه هوایی مختصات مکانی مدنظر شما را از دهه 30 تا به امروز تهیه و ارائه کنیم. از مهم ترین کاربردهای نقشه هوایی ایران در سال 1370 می توان به این موارد اشاره نمود:

  • تعیین موقعیت ملک.
  • جانمایی پلاک ثبتی ملک.
  • بررسی قدمت بنای ملک.
  • پیدا کردن ملک گمشده.
  • تعیین مختصات UTM ملک.
  • راه سازی.
  • بررسی میزان تجاوز املاک مجاور و…

عکس هوایی سال 1372

یکی دیگر از کاربردی ترین عکس های هوایی که ممکن است جهت استفاده به عنوان مدرک در مراجع ذیربط کاربرد داشته باشد، عکس هوایی سال 1372 می باشد که مپ اسکیل به عنوان بزرگترین مرجع عکس هوایی به آرشیوهای این عکس هوایی دسترسی کامل دارد. با این وجود اگر نیاز به عکس هوایی سال 1372 دارید می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم مپ اسکیل در ارتباط باشید و درخواست خود را از این طریق ثبت نمایید.

در خصوص عکس های هوایی سال 1372 لازم به ذکر است که این تصاویر دارای کیفیت بسیار بالا و مطلوبی هستند که جزئیات تصاویر قابل تشخیص است؛ چرا که این تصاویر با استفاده از دوربین های عکسبرداری بهتر و مدرن تری نسبت به دهه های اخیر ثبت شده اند. به همین دلیل اگر مایل به دریافت عکس هوایی سال 1372 به عنوان مدرک جهت ارائه به مراجع ذیربط دارید، مطلع باشید که این تصاویر دارای کیفیت و دقت بالایی هستند و می توانند کاربردی تر باشند.

لازم به ذکر است این تصاویر دارای کاربردهای متعددی می باشند که امروزه پس از گذشت حدودا 3 دهه از تهیه آنها، کاربرد آنها بیشتر و بیشتر شده است.

مثالی از کاربرد عکس هوایی سال 1372:

در قسمت بالا گفته شد که کاربردهای عکس هوایی سال 1372 امروزه بیشتر و بیشتر شده است. اما به چه علت؟ کاربرد عکس هوایی سال 1372 کجاست؟ اگر بخواهیم به کاربردهای عکس هوایی این دهه اشاره کنیم، می توان به تعیین و تشخیص قدمت بنا یا زمین های کشاورزی اشاره نمود که این روزها بسیار کاربردی شده است؛ چرا که در صورت عدم وجود آثار بنا و تصرفات موات اعلام می شود.

همچنین کاربرد دیگر عکس هوایی سال 1372، ارائه مجوز به چاه های آب غیر مجاز در روستاها و… می باشد که در صورت عدم تشخیص چاه توسط متخصصان، چاه آب تخریب خواهد شد.

عکس هوایی سال 1374

بنابر تصمیماتی که در سال 1372 گرفته شد، قرار بر این شد که از سال 1372 پروژه عکسبرداری پوششی از کل کشور با هدف بروزرسانی نقشه های کشوری انجام شود و این پروسه نیز صورت گرفت و تا سال 1384 نیز ادامه یافت. با این وجود اگر مایل به دریافت عکس هوایی سال 1374 هستید باید به اطلاع شما برسانیم که عکس هوایی 1374 نیز شامل تصاویر هستند و حتی برخی دیگر از عکس های موردی در سال 1374 وجود دارند که با مقیاس های بسیار خوب عکسبرداری شده اند.

لازم به ذکر می باشد که این تصاویر با استفاده از فتوگرامتری به نقشه تبدیل شده اند؛ به عبارتی می توان گفت که کل کشور در سال 1374 عکسبرداری شده است و اگر شما از هر کجای ایران نیاز به عکس هوایی داشته باشید، می توانید براساس مختصاتی که برای کارشناسان ما ارسال می کنید، عکس هوایی دریافت نمایید.

کاربرد عکس هوایی سال 1374:

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد عکس هوایی سال 1374، در ارتباط با جهاد کشاورزی می باشد که اگر شما با مشکلی در جهاد کشاورزی در خصوص زمین و ملک خود روبرو شده اید، احتمالا عکس هوایی سال 1374 بیشتر برای شما کاربرد خواهد داشت. همچنین مسائلی همچون دیوارکشی و ساخت و سازهای غیرمجاز، از اصلی ترین کاربردهای عکس هوایی سال 1374 در تعیین قدمت ملک می باشند که برای دریافت جواز چاه کشاورزی کاربرد دارند.

در قسمت زیر نیز نمونه عکس هوایی سال 1374 را از آرشیو مپ اسکیل مشاهده می کنید:

عکس هوایی دهه 70
خرید عکس هوایی ایران دهه 70

عکس هوایی و نقشه هوایی سال 1385 و 1380

عکس هوایی دهه 80 در مجموعه مپ اسکیل با مقیاس و رزولویشن های مختلفی ارائه می شود و کاربردهای متعددی از جمله جانمایی پلاک ثبتی ملک و همچنین برخی از مسائل حقوقی دارد که در صورت نیاز به عکس هوایی دهه 80 می توانید با ارسال مختصات مدنظرتان اقدام به تهیه عکس هوایی دهه 80 نمائید. با این وجود اگر سوالی در خصوص عکس هوایی سال 1380 و 1385 دارید، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم متخصص و کارشناس مپ اسکیل در ارتباط باشید.

اما کاربردهای رایج عکس هوایی دهه 80 کدام اند؟ کاربردی ترین موردی که می توانیم برای شما عزیزان در خصوص کاربرد عکس هوایی سال 1385 و 1380 نام ببریم، اغلب برای اداره جهاد جهت اثبات وجود چاه در زمین های کشاورزی می باشد که اگر مختصات ملک خود را برای ما ارسال کنید، عکس هوایی دیجیتال و آنالوگ به درخواست شما تهیه و ارائه خواهد شد که از این عکس هوایی می توانید به عنوان مدرک در پرونده حقوقی و حقیقی خود در مراجع ذیربط استفاده نمایید.

همچنین اگر مایل به دریافت نقشه هوایی دهه 80 براساس موقعیت جغرافیایی ملک خود هستید، ما خدمات نقشه هوایی در دهه 80 را به همراه کارشناسان مجموعه بصورت تخصصی انجام می دهیم تا بتوانیم مشکل شما را بصورت تخصصی برطرف کنیم. از این رو اگر احساس می کنید که نقشه هوایی می تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد، می توانید مختصات جغرافیایی ملک خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا بررسی های لازم صورت گیرد.

توجه داشته باشید که نقشه هوایی سال 1380 با استفاده از عکس هوایی سال 1380 و برخی عملیات مهندسی در مجموعه مپ اسکیل انجام می شود که دارای کیفیت و دقت بسیار بالایی هستند. از این رو برای تهیه عکس هوایی سال 1380 و 1385 می توانید با کارشناسان ما در مپ اسکیل به عنوان بزرگترین مرجع عکس هوایی ایران اقدام نمایید.

با تیم کارشناس مپ اسکیل، در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید!

عکس های هوایی رقومی مانند سال 1394 و 1395 و نقشه هوایی سال 1394

عکس هوایی رقومی یا همان عکس هوایی دیجیتالی سال 1394 و 1395 به عنوان کاربردی ترین عکس های هوایی رقومی دهه 90 می باشند که به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا در خصوص تهیه عکس هوایی و عکسبرداری هوایی دارای کیفیت قابل قبول و بسیار خوبی هستند که می توان جزئی ترین عوارض را بر روی زمین بدون نیاز به تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس، تشخیص داد و مشاهده نمود.

لازم به ذکر است که در نقشه هوایی سال 1394 تمام عوارض و ساختمان ها بصورت تفکیک شده وجود دارند که نام دیگر این نقشه ها، نقشه های کاداستری است و دارای دقت بسیار بالایی هستند. از این رو برای دریافت عکس هوایی رقومی سال 1394 و 1395 می توانید از کارشناسان مجموعه ما اقدام نمایید تا بتوانید با کمترین هزینه و سریع ترین زمان اقدام به تهیه آنها نمایید.

همچنین در صورت نیاز به نقشه هوایی سال 1394 می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان مپ اسکیل در ارتباط باشید تا با استفاده از عکس هوایی سال 1394 براساس موقعیت جغرافیایی مدنظرتان و عملیات مهندسی، نقشه هوایی سال 1394 براساس درخواست شما تهیه و ارائه گردد.

روش های رقومی سازی عکس هوایی معمولا به 4 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. رقومی سازی دستی یا مستقیم.
  2. رقومی سازی از طریق اسکنر.
  3. تبدیل خودکار یا نیمه خودکار رستر به بردار.
  4. رقومی سازی از طریق مانیتور.

با این وجود اگر نیاز به رقومی سازی عکس هوایی بصورت مهندسی دارید، می توانید از خدمات فنی و مهندسی مپ اسکیل به همراه کارشناسان مجرب استفاده کنید؛ ما در مجموعه مپ اسکیل همواره سعی می کنیم تا خدمات فنی و مهندسی را بصورت تخصصی در کمترین زمان ممکن ارائه دهیم.

عکس هوایی دهه 90
خرید عکس هوایی ایران دهه 70

عکس هوایی آنالوگ موردی از سال 1330 الی 1389

از جمله عکس های هوایی که برای کارشناسی و همچنین ارائه به مراکز ذیربط جهت استناد کاربرد دارد، عکس هوایی آنالوگ می باشد که اولین عکس هوایی آنالوگ در ایران برای دهه 30 (عکس هوایی سال 1335 و…) است. با این وجود برای تهیه عکس هوایی دهه 30، دهه 40، 50، 60، 70 (عکس هوایی سال 1372) و 80 می توانید از طریق شماره های مندرج با ما تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا از این طریق هماهنگی های لازم برای ارائه عکس هوایی در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

بنابراین برای تهیه عکس هوایی آنالوگ موردی از سال 1330 الی 1389 می توانید با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید.

توجه: این عکس های هوایی پوششی با مقیاس های 1:20000 و 1:40000 ارائه می شوند و می توانید از آنها استفاده کنید.

خرید عکس هوایی

در صورتی که نیاز به عکس هوایی از ملک خود در دهه های اخیر دارید، راهکارهای متعددی پیش روی شما هستند که هر یک از این راهکارها می توانند زمان زیادی را از شما بگیرند. از مهم ترین سازمان هایی که در ایران عکس هوایی میفروشند می توان به سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اشاره کرد که برای تهیه عکس هوایی از این دو سازمان، یکسری بایدها و نبایدها وجود دارند که در این گزارش بصورت کامل توضیح داده شده است و به همین دلیل کار نسبتا سختی پیش روی شما وجود دارد و به سادگی انجام شدنی نیست.

اما مپ اسکیل به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکتی های رسمی در زمینه عکس هوایی، آرشیو کاملی از عکس هوایی در دهه های اخیر را دارد و از این طریق شما می توانید عکس هوایی ملک خود را در کمترین بازه زمانی براساس مختصات جغرافیایی و دهه درخواستی تهیه نمایید. با این وجود ما در مپ اسکیل آرشیو کاملی از عکس هوایی در دهه های اخیر را داریم و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن اقدام به تهیه عکس هوایی از مجموعه ما کنید.

توجه داشته باشید اسنادی که توسط مپ اسکیل به شما ارائه می شوند، در سازمان های ذیربط به عنوان اسناد رسمی و معتبر کاربرد دارند. بنابراین اگر به دنبال بهترین مرکز در ایران جهت تهیه عکس هوایی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که مپ اسکیل به عنوان معتبرترین شرکت در این زمینه آماده ارائه خدمات تخصصی به شما عزیزان است تا از این طریق بتوانید درخواست خود را ثبت کنید و به بهترین شکل ممکن نیاز شما بر طرف شود.

لازم به ذکر است که امروزه سازمان ها و موسسات مختلفی در ایران وجود دارند که برای پیگیری پرونده های مختلف، از عکس هوایی استفاده می کنند. با این وجود از مهم ترین سازمان ها و موسساتی که در این زمینه وجود دارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. سازمان منابع طبیعی.
  2. جهاد کشاورزی.
  3. سازمان جنگل ها و مراتع کشور.
  4. سازمان زمین شناسی.
  5. موسسه خاک شناسی و حاصل‌خیزی خاک.
  6. سازمان اکتشاف معادن.
  7. شرکت نفت و…

بنابراین برای تهیه عکس هوایی معتبر و ارائه آن به سازمان ها و موسسات بالا می توانید از خدمات تخصصی مپ اسکیل استفاده کنید تا از این طریق بتوانید درخواست خود را ثبت نمایید.

خرید عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی از سازمان نقشه برداری کشور

همانگونه که گفته شده، یکی از روش های ممکن برای خرید عکس هوایی استفاده از خدمات سازمان نقشه برداری کشور است که برای استفاده از این خدمات باید کمی صبر پیشه کنید تا بتوانید درخواست خود را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که یکی دیگر از خدمات مپ اسکیل به شما عزیزان، خرید عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور است که از این طریق شما می توانید بدون مراجعه حضوری به سازمان جغرافیایی کشور، درخواست خود را ثبت کنید و عکس هوایی را براساس مختصات جغرافیایی و دهه مدنظرتان تهیه کنید.

با این وجود اگر به هر دلیلی آرشیو ملک شما در مپ اسکیل وجود نداشته باشد، می توانید با استفاده از کارشناسان مجموعه ما درخواست خود را در سازمان نقشه برداری کشور ثبت کنید و در کمترین بازه زمانی نیز عکس هوایی را به شما ارائه دهیم.

از این رو اگر امکان مراجعه حضوری به سازمان نقشه برداری کشور ندارید، می توانید از طریق مپ اسکیل درخواست خود را ثبت نمایید تا در سریع‌ترین حالت ممکن عکس هوایی به شما ارائه شود.

عکس هوایی آنالوگ
خرید عکس هوایی آنالوگ

مزایا و محاسن خرید نقشه هوایی از سازمان نقشه برداری کشور

خرید عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور، بدون شک مزایایی دارد که می توانید با استفاده از این مزایا، نیاز خود را بر طرف کنید. با این وجود در ادامه با برخی از مزایای خرید نقشه هوایی از سازمان نقشه برداری کشور توسط مجموعه مپ اسکیل آشنا خواهید شد که عبارتند از:

  1. سرعت بالا در ثبت و خرید عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور.
  2. امکان تهیه عکس هوایی آنالوگ و دیجیتال به انتخاب شما.
  3. خرید عکس هوایی براساس موقعیت جغرافیایی و دهه درخواستی.
  4. مشاوره در خصوص نحوه خرید عکس هوایی و انتخاب بهترین تصویر براساس نیاز شما و سازمانی که قصد ارائه عکس هوایی را به آن دارید.
  5. تضمین در تمام موارد و در صورت بروز هر گونه مسائل و حتی پرداخت خسارت.

خرید عکس هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش

برای خرید عکس هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش به عنوان یک سازمان دولتی و نظامی، ملزم به اطلاع و رعایت یکسری نکات مهم هستید و پیش از هر گونه اقدامی باید از این نکات مطلع باشید. لازم به ذکر است که سازمان جغرافیایی ارتش عکس هوایی آنالوگ و دیجیتال را برای شما برحسب درخواستی که دارید، تهیه و ارائه خواهد نمود. با این وجود در حین ثبت درخواست خود، باید عکس هوایی آنالوگ و دیجیتال را برحسب نیازی که دارید انتخاب نمایید تا عکس هوایی مدنظرتان تهیه و ارائه شود.

توجه داشته باشید که برای اولین بار عکسبرداری هوایی توسط سازمان جغرافیایی ارتش در سال 1334 با مقیاس 1:50000 آغاز شد و به همین دلیل اگر شما نیاز به عکس هوایی نیمه ابتدایی دهه 30 دارید، سازمان جغرافیایی ارتش گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

نکته: برای خرید عکس هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش، شما نیاز به نامه رسمی از شرکت های معتبر و کارشناسان رسمی دارید تا بتوانید در خواست خود را در این سازمان ثبت کنید؛ در غیر اینصورت درخواست شما بررسی نخواهد شد.

خرید عکس های هوایی دیجیتالی و نقشه هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش

یکی از سازمان های دولتی و رسمی کشور که از سال 1330 فعالیت رسمی خود را در زمینه اطلاعات مکانی آغاز نمود، سازمان جغرافیایی ارتش می باشد که این سازمان زیر مجموعه وزارت دفاع است. از این رو اگر مایل به خرید عکس هوایی از یک سازمان دولتی هستید، لازم به ذکر است که سازمان جغرافیایی ارتش یکی از سازمان های نظامی و دولتی می باشد که عکس های هوایی دیجیتال و آنالوگ را براساس انتخاب‌تان به شما ارائه می دهد؛ البته در شرایط خاص!

با این وجود از مهم ترین شرایطی که شما باید برای خرید عکس های هوایی دیجیتال سازمان جغرافیایی ارتش داشته باشید، می توان موارد ذیل را نام برد و بهتر است پیش از اقدام به خرید، از این نکات مطلع باشید:

  • امکان خرید عکس های هوایی دیجیتال سازمان جغرافیایی ارتش، بصورت حضوری وجود ندارد.
  • برای خرید عکس های هوایی دیجیتال سازمان جغرافیایی ارتش باید نامه از یک کارشناس، شرکت رسمی و… ارائه دهید تا درخواست شما بررسی شود.
  • زمان انتظار خرید عکس هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش، ممکن است بیش از دو هفته طول بکشد؛ ما در مپ اسکیل در کمترین زمان ممکن انجام خواهیم داد.
  • عکس های هوایی نیمه اول دهه 30 در بانک اطلاعات سازمان جغرافیایی ارتش وجود ندارد؛ چرا که پروسه عکسبرداری سازمان جغرافیایی ارتش از نیمه دوم دهه 30 آغاز شد.

خرید نقشه هوایی از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

در صورتی که قصد خرید نقشه هوایی از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دارید، باید به اطلاع شما برسانیم که این پروسه به نسبت پروسه سختی است و شما نمی توانید در کمترین بازه زمانی ممکن اقدام به تهیه نقشه هوایی از این سازمان کنید! با این وجود برای تهیه نقشه هوایی از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح باید وقت زیادی را بگذارید و اینگونه نیست که این سازمان به افراد حقیقی بصورت حضوری خدمات ارائه دهد؛ چرا که برای استفاده از خدمات این سازمان شما نمی توانید بصورت حضوری اقدام کنید.

با این وجود برای خرید نقشه هوایی و عکس هوایی از سازمان جغرافیایی ارتش می توانید از کارشناسان مپ اسکیل درخواست نمائید تا این پروسه توسط کارشناسان ما انجام شود و در کمترین بازه زمانی بدون هر گونه دردسری برای شما صورت گیرد؛ جهت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

توجه: نقشه های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نسبت به آرشیو مپ اسکیل، محدود می باشند و اکثرا برای دهه های 30 و 40 هستند؛ اما آثار کشاوری در این نقشه ها مشخص شده است.

مپ اسکیل روشی سریع برای دانلود نقشه های سازمانی

اگر مایل به دانلود نقشه های سازمانی هستید، می توانید از روش های مختلفی بهرمند شوید که برخی از این روش ها برای شما مقرون به صرفه نیستند و می توانند وقت زیادی را از شما بگیرند. با این وجود برای تهیه دانلود نقشه های سازمانی می توانید از خدمات تخصصی مپ اسکیل استفاده کنید تا در سریع‌ترین شکل ممکن این نقشه ها به شما ارائه شوند.

لازم به ذکر است که از مهم ترین نقشه های سازمانی می توان به نقشه هوایی منابع طبیعی، زمین های کشاورزی و اراضی ملی اشاره نمود.

نقشه هوایی تهران

استان تهران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان، دارای منطقه های متعددی است که از گذشته تا به امروز ارزش آنها افزایش یافته و به همین دلیل اگر مشکلی در طول چند دهه اخیر برای ملک شما رخ داده است و یا حتی اراضی مجاور به ملک شما در استان تهران تجاوز کرده اند، می توانند برای شما مشکل ساز شوند. با این وجود به دلیل تعداد مناطق بالا در تهران، بحث تهیه نقشه هوایی بسیار داغ است.

همچنین این در حالی می باشد که در طی چند سال اخیر تغییرات انبوهی در استان تهران ایجاد شده است و به دلیل تغییرات انبوه، احتمالا برای استناد به تغییرات ایجاد شده در ملک خود، نیاز به نقشه هوایی تهران بر اساس

نقشه هوایی مشهد

در صورتیکه ساکن شهر مشهد هستید و نیاز به نقشه هوایی ملک خود در طی چندین سال اخیر دارید، می توانید از خدمات نقشه هوایی مپ اسکیل استفاده کنید تا براساس مختصات و دهه مدنظرتان، نقشه هوایی مشهد برای شما از بانک اطلاعاتی مپ اسکیل با انجام عملیاتی همچون فتوگرامتری، کارتوگرافی و… تهیه و ارسال گردد. لازم به ذکر است برای تهیه نقشه هوایی مشهد نیاز به عکس هوایی مشهد دارید که ما در مپ اسکیل، مجموعه عکس هوایی مشهد از ابتدای دهه 30 تا به امروز را به‌صورت کامل و دقیق داریم و شما می توانید برحسب نیاز خود، اقدام به تهیه نقشه هوایی مشهد و همچنین عکس هوایی مشهد نمایید.

از این رو برای تهیه نقشه هوایی مشهد در ابتدا باید مختصات ملک خود را از طریق ابزارهای مختلف تعیین کنید و برای کارشناسان ما در مپ اسکیل ارسال کنید تا مجموعه عملیات کارتوگرافی، فتوگرامتری و… صورت گیرد و در نتیجه نقشه هوایی ملک شما در مشهد تهیه و ارائه گردد.

با این وجود از مهم ترین کاربردهای نقشه هوایی مشهد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی مشهد.
  • تعیین قدمت بنای ملک در شهر مشهد.
  • مشخص کردن مختصات یو تی ام.
  • بررسی و تعیین موقعیت دقیق املاک در شهر مشهد.
  • استعلام اراضی کشاورزی.
  • بررسی تجاوز املاک مجاور به ملک شما در مشهد.

نقشه هوایی اردبیل

همچنین اگر ساکن هر نقطه از شهر زیبای اردبیل هستید و نیاز به نقشه هوایی اردبیل دارید، آرشیو کامل و جامع مپ اسکیل در اختیار شما عزیزان می باشد تا بتوانید در سریع ترین حالت ممکن نقشه هوایی اردبیل که نتیجه یکسری عملیات مهندسی مانند فتوگرامتری و… است را تهیه کنید. از این رو برای ثبت درخواست خود می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی مپ اسکیل تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید تا هماهنگی های لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر می باشد که عکس هوایی اردبیل بر خلاف نقشه هوایی اردبیل زمان کمتری خواهد برد و این در حالی می باشد که نقشه هوایی اردبیل که کاربردهای متعددی دارد، با توجه به اینکه عملیات مهندسی باید بر روی آن صورت گیرد کمی زمان می برد و اما ما نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را در کمترین بازه زمانی تجربه کنید. از این رو اگر هم کیفیت و هم زمان برای شما مهم است، می توانید از طریق شماره های مندرج با ما در ارتباط باشید تا هماهنگی های لازم صورت گیرد.

نقشه هوایی تبریز

اگر ساکن کلانشهر تبریز هستید و به هر دلیلی نیاز به نقشه هوایی تبریز دارید، می توانید از آرشیو جامع و کامل مپ اسکیل استفاده نمایید؛ در ابتدا باید مختصات جغرافیایی ملک خود را به همراه دهه مدنظر خود برای ما ارسال نمایید تا بررسی های لازم صورت گیرد. از این رو ما در ابتدا استعلام عکس هوایی ملک شما در تبریز را انجام خواهیم داد و اعلام خواهیم کرد که در آرشیو مپ اسکیل موجود است یا خیر. پس از آنکه اطلاعات لازم و کافی به شما صورت گرفت، با تائید شما پروسه تهیه نقشه هوایی تبریز توسط کارشناسان مپ اسکیل انجام خواهد شد.

همانگونه که توضیح داده شد، پروسه تهیه نقشه هوایی تبریز یک پروسه کاملا مهندسی و فنی است که باید یکسری عملیات مهندسی و فنی صورت گیرد. در ادامه نیز برخی از مهم ترین کاربردهای نقشه هوایی تبریز براساس موقعیت جغرافیایی ملک شما را نام برده ایم که عبارتند از:

  1. جانمایی پلاک ثبتی ملک در تبریز.
  2. بررسی قدمت بنای شما در تبریز.
  3. تعیین میزان تجاوز ملک های مجاور به مل شما در طول زمان.
  4. پیداکردن موقعیت جغرافیایی ملک شما.
  5. تعیین مختصات نقشه UTM ملک شما در تبریز.

عکس هوایی سلماس

در طی سال های اخیر یکی از پر تقاضا ترین عکس های هوایی که در مجموعه مپ اسکیل ثبت درخواست شده است، عکس هوایی سلماس می باشد و با توجه به آرشیو جامع و کامل مپ اسکیل در خصوص عکس هوایی سلماس در طی سال های اخیر، همواره موفق به ارائه عکس هوایی سلماس شده ایم. با این وجود اگر نیاز به عکس هوایی سلماس دارید و هنوز موفق به پیدا کردن شرکت معتبر و مجاز نشده اید، باید به اطلاع شما برسانیم که مپ اسکیل به عنوان بزرگترین ارائه دهنده عکس هوایی در کشور آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

از این رو در صورت نیاز به عکس هوایی سلماس می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید تا مشکل شما بر طرف گردد.

نقشه هوایی همدان

با توجه به افزایش قیمت ملک در استان همدان و یا مسائل دیگر ممکن است نیاز نقشه هوایی همدان بر اساس موقعیت جغرافیایی ملک خود داشته باشید. اما برای خرید نقشه هوایی همدان باید چه کرد؟ از کجا نقشه هوایی همدان را خریداری کنیم؟ آیا نقشه هوایی شهرستان های همدان نیز موجود است؟ برای خرید نقشه هوایی همدان می توانید از طریق مجموعه مپ اسکیل به عنوان معتبر ترین مجموعه اقدام کنید که به آرشیو کامل و جامع نقشه هوایی همدان و شهرستان های همدان دسترسی کامل دارد.

همچنین اگر نیاز به عکس هوایی همدان نیز دارید، می توانید از طریق شماره های مندرج تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. لازم به ذکر است که برای تهیه نقشه هوایی همدان بر خلاف تهیه عکس هوایی همدان، زمان بیشتری لازم است؛ چرا که برای تهیه نقشه هوایی همدان باید یکسری عملیات مهندس انجام شود. اما ما نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا درخواست شما در اسرع زمان تهیه و ارائه گردد.

نقشه هوایی رشت

همچنین اگر ساکن رشت هستید و بنابر دلایلی نیازی به نقشه هوایی رشت دارید، می توانید از طریق مپ اسکیل اقدام به خرید نقشه هوایی رشت نمایید. با این وجود برای خرید نقشه هوایی رشت باید چه کرد؟ برای خرید نقشه هوایی رشت باید در ابتدا مختصات جغرافیایی ملک خود را به همراه دهه مدنظرتان تهیه و ارسال کنید تا بررسی های لازم توسط تیم مپ اسکیل انجام شود و سپس به شما اطلاع رسانی شود که آیا نقشه هوایی ملک شما در رشت موجود است یا خیر؟! در صورتی که موجود باشد، پروسه تهیه و ارسال آن با شما هماهنگ خواهد شد.

نقشه هوایی اصفهان

اگر ملک شما در شهر اصفهان است و نیاز به تهیه نقشه هوایی اصفهان براساس موقعیت جغرافیایی ملک در دهه/دهه های مختلف دارید، مپ اسکیل آماده ارائه خدمات تخصصی به شما می باشد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به نقشه هوایی موقعیت جغرافیایی ارسالی خود در شهر اصفهان دسترسی پیدا کنید. از این رو ما به همراه کارشناسان باتجربه آماده هستیم تا در این مسیر شما را همراهی کنیم تا به بهترین نتیجه برسید. اما کاربرد نقشه هوایی اصفهان چیست؟ از مهم ترین کاربردهای نقشه هوایی اصفهان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تعین قدمت بنا.
  • بدست آوردن مختصات یو تی ام.
  • تعیین میزان تجاوز اراضی مجاور به ملک شما.
  • جانمایی پلاک ثبتی ملک.
  • یافتن آدرس سند ملک قدیمی.

با بهترین سایت عکس هوایی و نقشه هوایی ایران آشنا شوید!

با توجه به مشکلاتی که ممکن است این روزها برای ملک شما عزیزان ایجاد شوند، باید به اطلاع شما برسانیم که برای پس گرفتن زمین از منابع طبیعی و… اگر شما عکس هوایی و نقشه هوایی را تهیه و به عنوان استناد بر روی پرونده قرار ندهید، به احتمال زیاد با مشکلاتی روبرو خواهید شد که بدترین حالت ممکن هم این است که شما ملک را از دست خواهید داد و نمی توانید آنرا از سازمان های مربوطه دریافت کنید و حق شما پایمال خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، در زمینه های عمرانی و گسترده در خصوص پروژه های عمراتی و تحقیقاتی است که برای انجام عملیات لازم، نیاز به عکس هوایی و نقشه هوایی خواهید داشت تا بتوانید مشکل را بر طرف کنید و عملیات شما با مشکل روبرو نشود. با این وجود این منابع تا چند سال اخیر خیلی سخت بدست می آمدند و اما در طی چند سال اخیر مپ اسکیل به عنوان بهترین سایت عکس هوایی و نقشه هوایی ایران، این مشکل را در ابعاد مختلف بر طرف کرده است تا مشکلی برای پروژه شما ایجاد نشود.

با این وجود ما در مجموعه مپ اسکیل به همراه با تجربه ترین کارشناسان، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم تا بتوانیم مشکل پروژه عمرانی شما عزیزان را خیلی سریع بر طرف کنیم.

بنابراین مپ اسکیل به کامل ترین آرشیو عکس هوایی در طی چند سال اخیر توانسته به عنوان بزرگترین و بهترین سایت عکس هوایی و نقشه هوایی ایران به شهروندان عزیز خدمات رسانی کند. لازم به ذکر است که ما در مپ اسکیل به دلیل همکاری با کارشناسان مجرب و متخصص، همواره سعی داریم تا در کمترین بازه زمانی و کمترین هزینه ممکن، مشکل شما را به نحوی بر طرف کنیم تا دیگر نیازی به خدمات دیگری نداشته باشید!

مپ اسکیل، اولین سایت عکس هوایی در ایران است که با افتخار به آرشیو جامع و کاملی از عکس هوایی در دهه های اخیر بدون هر گونه تحریمی دسترسی دارد.

عکس هوایی ایرانی سال 1346
خرید عکس هوایی از بهترین سایت ایرانی

چرا از سایت عکس هوایی و نقشه هوایی مپ اسکیل خرید و دانلود کنیم؟

اگر مایل به تهیه عکس هوایی و نقشه هوایی از سایت مپ اسکیل هستید، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا مپ اسکیل؟ در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که ما همواره در طی چند سال اخیر به عنوان بهترین و بزرگترین سایت در زمینه عکس هوایی بوده ایم و به دلیل همکاری با کارشناسان مجرب، توانایی این را داریم تا نیاز شما عزیزان را با بهترین کیفیت ممکن بر طرف می کنیم. با این وجود در ادامه به سایر مواردی اشاره کرده ایم که از این طریق شما می توانید به مجموعه ما اعتماد کنید و با خیالی آسوده از خدمات تخصصی ما استفاده کنید.

1. دسترسی به داده های جهانی

با وجود تحریم های نا عادلانه و نامتعارفی که علیه کشور عزیزامان ایران صورت گرفته است، متاسفانه امکان خرید عکس هوایی و نقشه هوایی در مقیاس های جهانی، کار ساده ای نیست و شما نمی توانید به سادگی عکس هوایی مدنظر خود را از سایت های مربوطه تهیه و خریداری کنید. همچنین حتی اگر موفق به تهیه عکس هوایی و نقشه هایی بر اساس سال مشخصی در وب سایت های خارجی شدید، باید هزینه به نسبت بالایی را بپردازید که بدون شک این هزینه بالا برای شما به صرفه نخواهد بود. اما راهکار چیست؟

بهترین راهکاری که ما می توانیم به شما ارائه دهیم این است که از طریق شماره های مندرج با تیم متخصص مپ اسکیل تماس بگیرید تا در کمترین بازه زمان و همچنین کمترین قیمت ممکن، عکس هوایی و نقشه هوایی مختصات مدنظر خود را از مجموعه ما تهیه کنید؛ تمام مواردی که توسط مجموعه ما به شما ارائه می شوند، به عنوان مدرک معتبر هستند که می توانید در مراجع ذیربط ارائه دهید.

2. مشاوره رایگان قبل از خرید

با توجه به اینکه عکس هوایی و نقشه هوایی دو معقوله جدا از هم هستند، معمولا به یک عنوان معنا می شوند و به همین دلیل اگر نیاز شما با عکس هوایی بر طرف شود، ممکن است درخواست نقشه هوایی کنید و از این رو هزینه بالایی را بپردازید؛ متاسفانه برخی مراکز هستند که از این موضوع سوء استفاده می کنند و هزینه های زیادی را به شما متحمل می نمایند. از این رو ما در مپ اسکیل به عنوان قدیمی ترین مجموعه در ایران، پیش از آنکه عکس هوایی و نقشه هوایی را ارائه دهیم، مشاوره رایگان برای شما در نظر گرفته ایم.

به عبارتی پیش از آنکه شما اقدام به تهیه عکس هوایی و نقشه هوایی از مپ اسکیل نمایید، ما مشاوره رایگان به شما خواهیم داد و از این طریق می توانید به پاسخ سوالات خود در این زمینه برسید. بنابراین ما برحسب نیاز شما و سازمانی که قرار است اسناد را به آن ارائه دهید، راهنمایی خواهیم نمود تا بتوانید از این طریق بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید و نیازی به پرداخت هزینه های نامتعارف نداشته باشید.

تیم پشتیبانی مپ اسکیل از طریق شماره های 02128423013 و 09120448336 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

3. بررسی رایگان سال های عکس برداری و ارائه بهترین راهکار و گزینه در هنگام خرید

از آنجاییکه ما در مپ اسکیل به جامع ترین آرشیو عکس هوایی در دهه های اخیر دسترسی داریم، ممکن است در برخی از نقاط دوره افتاده کشور در دهه های 30، 40 و… دسترسی کامل نداشته باشیم. با این وجود اگر شما قصد خرید عکس هوایی از مپ اسکیل دارید، در ابتدا می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی مجموعه ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم به شما بصورت رایگان انجام شود.

بنابراین توصیه ای که برای شما داریم این است که مختصات ملک خود را از طریق واتساپ مجموعه ارسال کنید و بازه زمانی مدنظر خود را نیز اعلام نمایید تا در آرشیو جامع مپ اسکیل بررسی های لازم صورت گیرد و در صورتی که ما به عکس هوایی مدنظر شما در بازه زمانی مذکور دسترسی داشتیم، اطلاع رسانی خواهیم نمود.

لازم به ذکر است که این پروسه بصورت کاملا رایگان برای شما در مپ اسکیل انجام خواهد شد و نیازی به پرداخت هزینه جهت استعلام ندارید.

4. عدم مراجعه حضوری

یکی از مهم ترین مزایای خرید عکس هوایی و نقشه هوایی از مپ اسکیل این است که شما هم می توانید به‌صورت حضوری درخواست خود را ثبت کنید و هم به‌صورت غیر حضوری! بنابراین اگر مشغله بالایی دارید و نمی توانید زمان لازم را صرف مراجعه به شرکت مپ اسکیل اختصاص دهید، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید تا درخواست شما عزیزان در اسرع زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری، مشکل خود را بر طرف کنید.

5. خرید، ارسال و دانلود نقشه و عکس هوایی در کمترین زمان

معمولا افرادی که نیاز به عکس هوایی و یا نقشه هوایی دارند، انتظار دارند تا این پروسه در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد تا بتوانند آنرا به عنوان استناد در پرونده های مختلف قرار دهند. از این رو مپ اسکیل همواره به عنوان وقت شناس‌ترین شرکت در این زمینه می باشد؛ چرا که ما نهایت تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم عکس هوایی و نقشه هوایی مدنظر شما را در کمترین زمان برای شما ارسال کنیم تا بتوانید از این طریق نیاز خود را بر طرف کنید؛ این در حالی است که خرید عکس هوایی از سایر شرکت ها، ممکن است چند هفته طول بکشد!

بنابراین اگر زمان برای شما مهم است، بدون شک مپ اسکیل بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

6. پشتیبانی فوق‌العاده سریع و وظیفه شناس

متأسفانه برخی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند با توجه به اینکه دانش لازم و کافی ندارند، توانایی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را ندارند و از طرفی دیگر صرفا در یک بازه های زمانی خاص پاسخگوی تماس شما هستند. اما ما در مپ اسکیل همواره در طول روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم تا بتوانیم مشکل شما را توسط کارشناسان مجرب و باتجربه مجموعه بر طرف کنیم و راهنمایی های لازم صورت گیرد.

با این وجود ما مفتخریم که همواره در طول روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم و بدون شک پشتیبانی دقیق، رمز موفقیت مپ اسکیل در طی چندین سال اخیر بوده است.

بنابراین شما می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی مپ اسکیل در ارتباط باشید و یا حتی از طریق واتساپ مجموعه، سوالات خود را بپرسید تا در اسرع زمان پاسخ سوالات شما توسط کارشناسان مجرب مجموعه داده شوند.

7. قیمت مناسب برای عکس هوایی

برای خرید عکس هوایی از شرکت های خارجی با توجه به اینکه باید به‌صورت ارزی تسویه کنید، بدون شک برای شما به صرفه نخواهد بود؛ با این وجود می توانید از طریق مجموعه مپ اسکیل با کمترین هزینه ممکن اقدام به خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی نمایید.

هزینه عکس هوایی و هزینه نقشه هوایی در مپ اسکیل، کمترین نرخ ممکن است و در مقابل شرکت های خارجی به هیچ وجه قابل قیاس نیست!

8. توانایی و تخصص کارشناسان مپ اسکیل

ما در شرکت مپ اسکیل صرفا با مهندسین و کارشناسان خبره همکاری داریم و بر خلاف سایر شرکت ها که توانایی پاسخ ساده‌ترین سوالات را ندارند، ما همواره آماده راهنمایی و مشاوره شما عزیزان توسط مهندسین خبره و کارشناس به‌صورت رایگان هستیم. با این وجود مجموعه مپ اسکیل با کارشناسان خبره ای همکاری می کند که توانایی راهنمایی شما در هر زمینه را دارند. اما توانایی و تخصص کارشناسان مپ اسکیل در چیست؟ در ادامه برخی از مهم ترین تخصص های کارشناسان مپ اسکیل را نام برده ایم که عبارتند از:

  1. مشاوره تخصصی در زمینه های مختلف به‌صورت رایگان.
  2. ارائه عکس هوایی و نقشه هوایی از آرشیو جامع مپ اسکیل.
  3. جانمایی ملک و اراضی بر روی عکس هوایی و نقشه های سنوات مختلف سازمان نقشه برداری.
  4. امکان ثبت درخواست خرید عکس هوایی سازمان نقشه برداری، خرید نقشه هوایی از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور و منابع طبیعی و زمین های کشاورزی توسط کارشناسان باتجربه مپ اسکیل.
  5. زمین مرجع کردن عکس های درخواستی.
  6. تفسیر عکس هوایی دهه های اخیر به‌صورت تخصصی.
  7. پردازش تصاویر تهیه شده از قبیل ارتوفتوموائیک.
  8. امکان تهیه DEM از تصاویر تهیه شده.
  9. ارائه نقشه هوایی ملک شما در هر نقطه از کشور.
  10. نقشه برداری با پهپاد.
  11. تهیه نقشه UTM.
  12. جانمایی پلاک ثبتی ملک قدیمی با تهیه نقشه هوایی.

9. سابقه درخشان شرکت مپ اسکیل در ارائه خدمات فتوگرامتری

با توجه به سابقه طولانی مدت مپ اسکیل و تعداد مشتریان در طی چند سال اخیر، به جرئت می توان اعلام کرد که مپ اسکیل به عنوان یکی از بزرگترین، با سابقه ترین و تخصصی ترین شرکت ها در زمینه عکس هوایی، نقشه هوایی و پروژه های فتوگرامتری در کشور محسوب می شود.

10. داشتن عکس هوایی و نقشه هوایی سال های مختلف

ما مفتخریم در مپ اسکیل به عنوان قدیمی ترین و باتجربه ترین شرکت در زمینه عکس هوایی، به آرشیو کامل و جامعی از عکس هوایی در دهه های اخیر دسترسی کامل داریم. با این وجود اگر شما نیازی به عکس هوایی براساس منطقه مورد نظر خود دارید، می توانید در ابتدا مختصات ملک خود را به همراه دهه و سال مدنظرتان برای ما ارسال کنید تا بررسی های لازم صورت گیرد. از این رو در جدول ذیل، لیست جامعی از سال هایی که ما به آرشیو کامل آن دسترسی جامعی داریم را آورده ایم.

توجه: جهت استعلام عکس هوایی در سال مشخص و موقعیت مکانی مدنظرتان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع زمان پاسخ شما داده شود.

دهه سال مقیاس
دهه 30 34، 35، 36، 39 1:5000 الی 1:50000
دهه 40 41، 42، 43، 44، 45، 46، 47، 48، 49 1:5000 الی 1:30000
دهه 50 تمام سال ها 1:5000 الی 1:20000
دهه 60
  • اکثراً: سال های 61، 62، 63، 64، 66، 67، 68
  • اقلیت: تمام سال ها
1:5000 الی 1:40000
دهه 70 تمام سال ها 1:5000 الی 1:40000
دهه 80 عکس ماهواره ای: تمام سال ها 1:5000 الی 1:40000
دهه 90
  • عکس هوایی: سال های 90 تا 97
  • عکس ماهواره ای: تمام سال ها
10 الی 12 cm قدرت تفکیک

11. سفارش عکس هوایی و نقشه هوایی شهر های مختلف ایران

همانگونه که توضیحات لازم و کافی در خصوص نقشه هوایی ارائه گردید، نقشه هوایی با عکس هوایی تفاوت زیادی دارد و این در حالی است که به اشتباه این دو مفهوم به معنای یکسان شناخته شده اند. با این وجود اگر ساکن هر شهر مختلف در ایران هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که ما تمام خدمات تهیه نقشه هوایی در هر شهر کشور را انجام می دهیم. لازم به ذکر است که برای تهیه نقشه هوایی نیاز به عکس هوایی ملک شما در سال مشخص است تا با استفاده از عملیات مهندسی، نقشه هوایی تهیه و ارسال گردد.

از این رو اگر در هر شهر کشور عزیزمان اعم از اصفهان، تبریز، مشهد، همدان و… ساکن هستید و نیاز به نقشه هوایی ملک خود دارید، می توانید روی مهندسین باتجربه مپ اسکیل حساب کنید؛ ما بهترین کیفیت ممکن را در اسرع زمان به شما ارائه خواهیم کرد.

12. داشتن تصاویر شهرهای مرزی

اگر نیاز به عکس هوایی شهرهای مرزی کشور دارید، باید به اطلاع شما برسانیم که متاسفانه این تصاویر، از آن دسته تصاویری هستند که به سادگی بتوان از مجموعه های مختلف تهیه کرد. اما این در حالی می باشد که در مپ اسکیل هیچ محدودیتی در خصوص عکس هوایی نداریم و در آرشیو ما می توانید به تصاویر هوایی شهرهای مرزی دسترسی پیدا کنید. از این رو برای دریافت عکس هوایی و نقشه هوایی شهرهای مرزی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نحوه سفارش خرید عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی ملک از سامانه فروش مپ اسکیل

پروسه خرید عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی از سازمان هایی اعم از سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی ارتش کمی دشوار و پیچیده است و بدون شک باید بازه زمانی نسبتا طولانی را در انتظار باشید تا از این طریق بتوانید به عکس هوایی و نقشه هوایی ملک خود دسترسی پیدا کنید. با این وجود برای خرید عکس هوایی و نقشه هوایی در مپ اسکیل تنها می توانید در طی 5 قدم اقدام کنید! در ادامه مراحل ثبت سفارش عکس هوایی و نقشه هوایی در مپ اسکیل را نام برده ایم:

  1. در ابتدا می توانید از طریق شماره های 02128423013 و 09120448336 با تیم پشتیبانی مپ اسکیل تماس بگیرید تا مشاوره لازم و کافی صورت گیرد.
  2. سپس باید مختصات جغرافیایی ملک خود به همراه سال مدنظر را از طریق واتساپ شماره 09120448336 برای کارشناسان ما ارسال کنید.
  3. استعلامات لازم از طریق آرشیو جامع مپ اسکیل بصورت رایگان انجام خواهد شد و به شما اطلاع رسانی خواهد گردید.
  4. ثبت سفارش عکس هوایی و نقشه هوایی.
  5. ارائه و ارسال سفارش در اسرع زمان.
عکس هوایی از کشور ایران
نحوه تهیه و خرید عکس هوایی

قیمت عکس هوایی و نقشه هوایی سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی ارتش

برای خرید عکس هوایی و نقشه هوایی از مپ اسکیل باید چقدر هزینه کرد؟ آیا هزینه عکس هوایی و نقشه هوایی متفاوت است؟

در ابتدا لازم به ذکر است که آرشیو کامل و جامع عکس هوایی مپ اسکیل از منابع داخلی و خارجی بصورت مستقیم خریداری شده است و این در حالی می باشد که ما به عنوان قدیمی ترین و معتبر ترین مجموعه در این زمینه، همواره سعی داشته ایم با کمترین هزینه ممکن مشکل مشتریان را بر طرف کنیم. با این وجود قیمت گذاری عکس های هوایی خاص که از شرکت های معتبر خارجی خریداری شده اند، نسبت به قیمت داده های داخلی منصفانه نیست.

اما ما در مپ اسکیل با توجه به سابقه ای که داریم، همواره حامی مشتریان بوده ایم و سعی کرده ایم تا با کمترین هزینه ممکن نیاز شما را بر طرف کنیم؛ این در حالی است که مجموعه های تازه تاسیس داخلی برای ساده ترین عکس هوایی هزینه های هنگفتی دریافت می کنند!

بنابراین قیمت گذاری عکس هوایی در مپ اسکیل، کمترین عدد ممکن می باشد. لازم به ذکر است که قیمت عکس هوایی ملک شما پس از انجام استعلامات ابتدایی به شما اطلاع رسانی خواهد گردید.

همچنین در پاسخ به سوال دوم باید به اطلاع شما برسانیم که عکس هوایی و نقشه هوایی دو معقوله جدا از هم هستند و طبیعتا هزینه عکس هوایی و نقشه هوایی ملک شما متفاوت خواهد بود؛ هزینه نقشه هوایی به دلیل عملیات مهندسی نسبت به عکس هوایی بیشتر است.

نکته: برای خرید عکس هوایی از سایت های خارجی، هزینه نهایی براساس متراژ ملک شما بصورت دلاری تعیین می شود که حداقل 7-6 برابر هزینه ریالی آن در مپ اسکیل است.

کیفیت عکس های هوایی مپ اسکیل چقدر است؟

در خصوص کیفیت عکس هوایی باید به اطلاع شما برسانیم که این سؤال یک سؤال کلی است و اینگونه نیست که ما صرفا یک مقیاس برای این سؤال مشخص کنیم. بنابراین ارائه پاسخ کلی برای این سؤال، صحیح نیست. به چه علت؟ همانگونه که توضیح داده شد، در طی دهه های اخیر عکسبرداری هوایی به مراتب پیشرفت کرده است و اینگونه نبود که صرفا با یک مقیاس مشخص در طی این سال ها عکسبرداری هوایی صورت گرفته باشد. برای مثال در یک دهه مقیاس عکس هوایی به دلیل ارتفاع بالای پرواز بقدری بود که صرفا کلیات زمین مشخص بودند.

اما این در حالی است که مقیاس عکسبرداری هوایی در دهه های اخیر بقدری گسترش و پیشرفت کرده که شما با چشمان غیر مسلح نیز می توانید جزئیات را بر روی زمین با بهترین کیفیت مشخص کنید. بنابراین هماهنگونه که توضیح داده شد، مقیاس هوایی رابطه ای برابر با فاصله کانونی تقسیم بر ارتفاع پرواز است. از این رو هر چه ارتفاع هواپیمای مجهز به تجهیزات عکس هوایی بیشتر باشد، در نتیجه مقیاس کوچکتر است و عکس هوایی شما دقت کمتری خواهد داشت؛ و بالعکس.

در خصوص مقیاس عکس های هوایی موجود در آرشیو مپ اسکیل باید به اطلاع شما برسانیم که این مقیاس در دهه ها و سال های مختلف فرق دارد و اینگونه نیست که صرفا یک مقیاس مشخص را برای تمامی سال ها و دهه ها مشخص کنیم. همچنین در صورتی که شما مختصات جغرافیایی ملک را جهت استعلام عکس هوایی برای کارشناسان ما می فرستید، به شما اطلاع داده خواهد شد که عکس هوایی ملک شما در چه سال هایی و در چه مقیاس هایی موجود است.

سؤال: اگر مقیاس عکس هوایی بزرگتر باشد بهتر است یا کوچکتر؟

هر چه مقیاس عکس هوایی بزرگتر باشد، دقت عکس هوایی در آن بیشتر است. بنابراین اگر هدف شما از خرید عکس هوایی، مشاهده جزئیات کلی در تصویر می باشد، توصیه می کنیم مقیاس بزرگتر را ثبت درخواست کنید.

چگونه نقشه هوایی قدیمی تهیه کنیم؟

برای تهیه نقشه هوایی قدیمی براساس نیاز خود می توانید در ابتدا مختصات ملک مدنظر را به‌صورت دقیق از طریق واتساپ برای کارشناسان مپ اسکیل ارسال نمایید. پس از آنکه مختصات مدنظر را مشخص نمودید و برای ما ارسال کردید، استعلامات لازم توسط کارشناسان ما تهیه و برای شما عزیزان ارسال خواهد شد که مپ اسکیل به عکس هوایی در چه بازه های زمانی دسترسی دارد. با این وجود اگر مایل به تهیه نقشه هوایی قدیمی هستید، می توانید از خدمات تخصصی مجموعه ما استفاده کنید تا مشکل شما در کمترین زمان رفع گردد.

توجه: برای تهیه نقشه هوایی قدیمی از مراکز مختلف ممکن است بازه زمانی 10 الی 15 روزه وقت شما گرفته شود و این در حالی است که ما در مپ اسکیل همواره سعی داریم تا در کمترین زمان ممکن نقشه هوایی ملک شما را تهیه و ارسال کنیم.

عکس هوایی بخریم یا ارتوفتو؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که اکثر مشتریان از تیم پشتیبانی مپ اسکیل می پرسند این است که عکس هوایی بخریم یا ارتوفتو؟ پاسخ به این سؤال باید از جانب خودتان داده شود؛ به عبارتی اگر شما نیاز به عکس هوایی ساده دارید و با استفاده از این عکس هوایی ساده می توانید به عنوان استناد در پرونده و… استفاده کنید، دیگر نیازی به ارتوفتو ندارید. اما این در حالی است که برای استناد نیاز به جزئیات و دقت بیشتری دارید، توصیه ما به شما ارتوفتو می باشد.

لازم به ذکر است که ارتو به تصاویر هوایی گفته می شود که با استفاده از ابزارهای مهندسی در ارتباط با فتوگرامتری و پردازش تصویر، تبدیل به تصویر هوایی قائم می شود و از طرفی دارای سیستم مختصات می باشد که نسبت به عکس هوایی خام، جزئیات بیشتری در این تصاویر درج شده اند. بنابراین کدام یک بهتر هستند؟ از نظر کارشناسان مجموعه مپ اسکیل، طبیعتا ارتوفتو بهتر است؛ چرا که جزئیات دقیق و جامعی را از عکس هوایی به شما ارائه می دهد. اما تعیین کننده اصلی شما هستید و باید کاربرد و نیاز خود را بررسی کنید تا به نتیجه گیری برسید.

بنابراین اگر جزئیات بیشتری را از عکس هوایی نیاز دارید، می توانید مختصات ملک خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا عملیات مهندسی برای ارائه ارتوفتو صورت گیرد.

سؤال: در مباحث کارشناسی و تفسیر عکس هوایی مجموعه ای از فعالیت های بصری و اندازه گیری صورت می گیرد با این شرایط کدام را انتخاب کنیم؟

نظر ما تهیه زوج عکس هوایی می باشد که کارشناس مربوطه در مرحله بعدی به تهیه ارتوفتو و سپس جانمایی و تفسیر با استفاده از استریوسکوپ خواهد نمود.

برای خرید عکس هوایی و همچنین ارتوفتو، کارشناسان ما در مپ اسکیل آماده ارائه خدمات تخصصی به شما هستند.

عکس هوایی و ارتوفت
تفاوت عکس هوایی و ارتوفت

خرید عکس هوایی از خارج از کشور

اگر موقعیت ملک شما در حومه شهر (مناطق دور افتاده) و یا در مرز کشور عزیزمان می باشد، احتمالا با پیگیری های لازم سازمان های مختلف متوجه این خواهید شد که عکس هوایی ملک شما در دهه های خاصی موجود نیست! اما در این شرایط چکاری باید انجام داد؟ رای دادگاه برای ملک شما چه خواهد بود؟ در این مواقع ابتدا توصیه می کنیم که مختصات ملک خود را برای کارشناسان مجموعه ما ارسال کنید تا استعلام ملک شما در آرشیو مپ اسکیل صورت گیرد.

پس از آنکه این پروسه صورت گرفت و مطمئن شدیم عکس هوایی ملک شما وجود ندارد، به‌ناچار باید اقدام به خرید عکس هوایی از خارج از کشور نمود. اما چگونه؟ در خصوص خرید عکس هوایی از کمپانی های خارجی باید به اطلاع شما برسانیم که به سادگی این پروسه قابل انجام نیست! چرا که این خدمات همانند سایر خدمات بنابر تحریم های صورت گرفته شده، تحریم هستند و شما با استفاده از روش های روتین نمی توانید عکس هوایی ملک خود را از این کمپانی ها تهیه کنید.

لازم به ذکر است که مپ اسکیل تنها مجموعه ای است که می تواند خدمات خرید عکس هوایی از کمپانی های بزرگ خارجی از جمله کشور آمریکا را برای شما عزیزان انجام دهد. با این وجود باید به اطلاع شما برسانیم که به دلیل خرید دلاری، هزینه عکس هوایی شما افزایش خواهد یافت و باید به‌صورت دلاری پرداخت کنید؛ این در حالی است که اکثر پرونده ها و پروژه ها با استفاده از این همین تصاویر هوایی نتیجه مثبت بدست آورده اند.

مزایای خرید عکس هوایی از کمپانی های خارجی

اگر از موضوع هزینه دلاری خرید عکس هوایی از کمپانی های خارجی بگذریم، به این موضوع خواهیم رسید که اگر شما از کمپانی های خارجی اقدام به خرید عکس هوایی از طریق مجموعه مپ اسکیل کنید، محدودیت های سازمانی مختلف را ندارید؛ چرا که خرید عکس هوایی از این کمپانی ها وابستگی به ارگان ها و سازمان های مختلف ندارند.

عکس ماهواره ای آمریکایی

در حال حاضر کمپانی های خارجی مختلفی در زمینه عکس هوایی فعالیت می کنند. اما شناخته شده ترین و مهم ترین کشور برای عکس ماهواره ای در میان کشورهایی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توان به کشور آمریکا اشاره نمود. با این وجود اگر عکس هوایی ملک شما در دهه خاصی در آرشیو مپ اسکیل و سایر سازمان ها وجود نداشت، می توانید با استفاده از خدمات مپ اسکیل اقدام به خرید عکس ماهواره ای ملک خود از کشور آمریکا نمایید.

لازم به ذکر است که به دلیل قیمت دلاری این تصاویر، هزینه خرید عکس هوایی آمریکایی نسبت به آرشیو داخلی بیشتر است.

مشاوره برای خرید عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی

مپ اسکیل مفتخر است که در طی چند سال اخیر با کارشناسان مجرب و متخصص همواره تمام خدمات مهندسی اعم از ارائه عکس هوایی و نقشه هوایی را با بهترین کیفیت در اسرع زمان به مشتریان خود انجام داده است. این در حالی است که ما در مپ اسکیل تیم پشتیبانی باتجربه ای داریم که همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم تا از این طریق بتوانیم به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. با این وجود اگر سوالی برای شما ایجاد شده است و موفق به دریافت پاسخ آن نشده اید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت ارتباط با کارشناسان مپ اسکیل می توانید از طریق شماره های ذیل در ارتباط باشید:

همچنین جهت ارتباط در پیام‌رسان های واتساپ، تلگرام و ایتا می توانید از طریق شماره 09120448336 با مجموعه مپ اسکیل در ارتباط باشید.

نقشه ماهواره ای کره زمین

اگر مایل به مشاهده و دریافت نقشه ماهواره ای کره زمین هستید، می توانید با استفاده از برخی ابزارهای خاص خیلی ساده و سریع به جدیدترین نقشه ماهواره ای کره زمین دسترسی پیدا کنید که برای دسترسی به این ابزارها نیازی به خرید اشتراک کاربری ندارید. با این وجود ابزارهایی وجود دارند که بصورت رایگان می توانند نقشه ماهواره ای کره زمین را با جزئیات قابل توجهی ارائه دهند و نیاز شما را برطرف کنند.

این در حالی می باشد که این ابزارها نسبت به چندین سال اخیر تغییر قابل توجهی کرده اند! برای مثال شناخته شده ترین ابزار برای دریافت نقشه ماهواره ای کره زمین، گوگل ارث می باشد که در طی چندین سال اخیر قابلیت های متنوعی در این ابزار افزوده شده است و می توانید از این طریق این ابزار بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید! اما آیا تنها ابزاری که می توان به نقشه ماهواره ای کره زمین رسید، گوگل ارث است؟ خیر! ابزارهای تخصصی مختلفی در این زمینه وجود دارند که هر یک از آنها به نوعی می توانند نیاز شما را برطرف کنند.

با این وجود از کاربردی ترین ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند، می توان موارد ذیل را نام برد که استفاده از آنها خیلی ساده است و نیازی به خرید اشتراک کاربری نیست:

  • Zoom.Earth
  • Satellites.pro
  • Ventusky
  • NASA Worldview
  • Earthnow.usgsentusky
  • Earthnow.usgs

خدمات عکس هوایی

کدام یک از خدمات عکس هوایی در مپ اسکیل انجام می شود؟ لازم به ذکر است که ما در مپ اسکیل تمام خدمات عکس هوایی را به شما عزیزان توسط کارشناسان مجرب و متخصص ارائه می دهیم. از مهم ترین خدمات عکس هوایی که در مجموعه ما انجام می شوند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. تفسیر عکس هوایی.
  2. جانمایی پلاک ثبتی.
  3. ارتوفتو.
  4. نقشه هوایی.
  5. ژئورفرنس کردن تصاویر هوایی.

برای دریافت خدمات مدنظر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که برای ارائه خدمات عکس هوایی، در ابتدا باید مختصات ملک و بازه زمانی مدنظر را برای ما ارسال کنید تا بررسی های لازم صورت گیرد.

فرمت عکس های هوایی

رایج ترین فرمتی که برای عکس هوایی استفاده می شود و شما این فرمت را در هر سیستم عاملی می توانید به سادگی اجرا کنید، فرمت tif. است. با این وجود فرمت عکس هوایی که توسط کارشناسان ما برای شما ارسال می شود، فرمت tif. می باشد.

عکس هوایی مازندران

در صورتی که ساکن استان مازندران هستید و بنابر دلایل مختلفی نیاز به عکس هوایی مازندران دارید، می توانید از آرشیو مپ اسکیل استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شروع عکسبرداری از مازندران از ابتدای دهه 30 آغاز شد و ما در آرشیو مپ اسکیل عکس هوایی مازندران در سال های 34، 35، 41 ،42، 45، 46، 48، 50، 51، 52، 53، 64، 73، 81، 94 و… بصورت کامل داریم و اگر مایل هستید در کمترین بازه زمانی به عکس هوایی ملک خود در دهه های اخیر دسترسی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اسکن عکس های هوایی آنالوگ

تصاویر هوایی آنالوگ و چاپی در طی چند دهه اخیر به عنوان پر کاربردترین تصاویر بودند که حتی امروزه نیز برای ادله محکمه پسند در پرونده های مختلف کاربرد دارد. اما امروزه فایل نگاتیو به‌جای فایل چاپی استفاده می شود که سختی های گذشته را ندارد و شما می توانید این فایل نگاتیو را در سیستم عامل های مختلف اجرا نمایید. نکته قابل توجهی که در این زمینه می توانیم به شما اعلام کنیم این است که مهم ترین ویژگی تصاویر نگاتیو هوایی، زوم کردن می باشد که می توانید از این طریق جزئیات تصویر دریافتی را مشاهده کنید.

همچنین اگر مایل به تبدیل عکس های هوایی آنالوگ به عکس هوایی دیجیتالی هستید، لازم به ذکر می باشد که این پروسه باید با اسکنرهای مخصوص صورت گیرد؛ هماهنگونه که گفته شد، پروسه اسکن عکس های هوایی آنالوگ در مجموعه ما با اسکنر 21 میکرونی که دارای دقت بالایی است انجام می شود.

زمان آماده شدن عکس هوایی در مپ اسکیل

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که زمان آماده شدن عکس هوایی در مپ اسکیل چقدر می باشد؟ در خصوص این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که ما در مجموعه مپ اسکیل تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم عکس هوایی ملک شما را در اسرع زمان ارسال کنیم؛ ما حتی تجربه آماده و ارسال عکس هوایی در 2 ساعت هم داشته ایم! بنابراین توصیه ای که برای شما داریم این است که پس از ثبت درخواست خود کمی صبور باشید تا عکس هوایی در بازه زمانی مشخص شده برای شما ارسال شود.

لازم به ذکر است که اگر عکس هوایی ملک شما در آرشیو مپ اسکیل وجود داشته باشد، در کمترین بازه زمانی ممکن برای شما عزیزان آماده و ارسال خواهد شد. اما اگر درخواست شما این است که ما از سازمان های مختلف عکس هوایی را برای شما تهیه و ارسال کنیم، لازم به ذکر است که این پروسه ممکن است حداکثر 2 الی 3 روز کاری طول بکشد. با این وجود ما همواره تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم درخواست شما را در کمترین زمان ممکن تهیه و ارسال کنیم.

عکس های هوایی پوششی

در عکس های هوایی پوششی ما 60 درصد پوشش طولی و 20 الی 40 درصد پوشش عرضی داریم که از این طریق می توان برای تهیه مدل 3 بعدی، دید 3 بعدی و ارتوفتو اقدام نمود. با این وجود این پروسه در مجموعه مپ اسکیل بصورت تخصصی توسط کارشناسان مجرب و باتجربه انجام می شود. بنابراین اگر نیاز به عکس هوایی پوششی دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

تهیه عکس هوایی تهران چگونه است؟

در صورتی که ساکن تهران هستید و نیاز به عکس هوایی ملک خود در تهران دارید، ما در مپ اسکیل جامع ترین آرشیو عکس هوایی از تهران و حومه تهران را داریم و شما می توانید از این طریق به عکس هوایی تهران در بازه زمانی مشخص نمایید.

توجه داشته باشید عکس هوایی تهران که توسط مجموعه مپ اسکیل به شما ارائه می شود، قابلیت استناد در مراجع ذیربط به عنوان مدرک معتبر دارد؛ بنابراین شما با خیالی آسوده می توانید اقدام به تهیه عکس هوایی تهران در مجموعه ما نمایید.

نحوه خرید نقشه هوایی قدیمی و کاربرد در محاکم قضایی

اگر شما ملک قدیمی دارید که این ملک قدیمی به هر دلیلی در محاکم قضایی در حال رسیدگی است، می توانید از طریق عکس هوایی و نقشه هوایی در دهه های اخیر اقدام به تعیین قدمت، جانمایی، تعارض و… نمایید. لازم به ذکر است که اگر شما با عکس هوایی و نقشه هوایی در محاکم قضایی حضور پیدا کنید، به عنوان معتبرترین سندی می باشد که می تواند رای محاکم قضایی را برای شما تغییر دهد! با این وجود اگر چنین شرایطی برای ملک شما رخ داده است، می توانید از طریق مپ اسکیل اقدام به تهیه نقشه هوایی معتبر نمایید.

کیفیت چاپ عکس هوایی آنالوگ چقدر است؟

در خصوص کیفیت عکس هوایی چاپی چند عامل مختلف وجود دارد که باید به‌صورت جداگانه به شما توضیح دهیم تا بتوانید بهتر این موضوع را درک کنید. این عوامل عبارتند از:

1. سیستم عکسبرداری در دهه های اخیر

از ابتدای دهه 30 عکسبرداری هوایی آغاز شد و با توجه به اینکه سیستم عکسبرداری در طی آن سال ها با استفاده از دوربین های قدیمی انجام می شد، طبیعی است که تصاویر کیفیت پائینی داشته باشند؛ چرا که تکنولوژی دروبین های عکسبرداری در آن سال ها بسیار ضعیف بود. اما این در حالی است که ما در مپ اسکیل با استفاده از ابزارهای مختلف توانایی شفاف سازی عکس ملک شما را داریم.

2. ارتفاع بالای پرواز در دهه های اخیر

در طی دهه های اخیر برای عکسبرداری با هواپیما، هواپیما معمولا در ارتفاع بالایی قرار می گرفت تا صرفا بتواند عکس هوایی را تهیه کند و هدف هم این نبود که جزئی ترین جزئیات دیده شود. با این وجود به دلیل ارتفاع بالای پرواز در دهه های اخیر، کیفیت چاپ عکس هوایی آنالوگ پائین می باشد و نمی توان انتظار عکس هوایی با کیفیت بالا داشت.

3. ابزار مخصوص تفسیر عکس هوایی چاپی

از آنجاییکه کیفیت چاپ عکس هوایی آنالوگ پائین است، به این معنا نیست که هیچ یک از جزئیات در این تصاویر قابل تشخیص نیستند! با این وجود ما در مپ اسکیل به همراه کارشناسان مجرب و متخصص به همراه ابزارهای روز دنیا توانایی تفسیر عکس هوایی چاپی و قدیمی را داریم. بنابراین برای تفسیر عکس هوایی چاپی می توانید بر روی کارشناسان ما حساب کنید.

عکس های هوایی رقومی یا تصاویر اولتراکم

از دهه 90 به بعد خوشبختانه شاهد عکس های هوایی رقومی یا تصاویر اولتراکم با قدرت تفکیک 10 تا 12 سانتی‌متر هستیم که این تصاویر رنگی هستند و در 4 باند Rgb و مادون قرمز کیفیت خوبی ارائه کرده اند که در نوع خود بی نظیر هستند؛ لازم به ذکر است که این کیفیت بالا به دلیل عکسبرداری با تجهیزات روز دنیا تهیه شده است. بنابراین اگر نیاز شما به گونه ای است که صرفا با استفاده از عکس های هوایی رقومی یا تصاویر اولتراکم در دهه 90 قابل بر طرف شدن می باشد، می توانید درخواست خود را در مپ اسکیل ثبت کنید.

استعلام رایگان وجود یا عدم وجود عکس هوایی در مپ اسکیل

متأسفانه این روزها شاهد حضور مجموعه هایی هستیم که برای استعلام عکس هوایی مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت می کنند و این در صورتی می باشد که اگر عکس هوایی ملک شما را نداشته باشند، هزینه به شما مرجوع نخواهد شد؛ این پروسه خارج از عرف می باشد. اما این در حالی می باشد که ما در مپ اسکیل به عنوان قدیمی ترین و معتبر ترین مجموعه در زمینه عکس هوایی، پروسه استعلام عکس هوایی ملک شما را به‌صورت رایگان انجام خواهیم داد و نیازی به پرداخت حتی یک ریال هم در این زمینه نخواهید داشت.

جهت استعلام رایگان وجود یا عدم عکس هوایی ملک خود با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

نحوه تعیین قدمت بنا با استفاده از عکس و نقشه هوایی قدیمی

اگر مایل به خرید ملک قدیمی هستید و می خواهید قدمت بنای آنرا مشخص کنید، باید به اطلاع شما برسانیم که بهترین راهکار ممکن، تهیه عکس هوایی و نقشه هوایی قدیمی از ملک می باشد. اما چگونه؟ برای تهیه عکس هوایی و نقشه هوایی قدیمی جهت استعلام ملک خود می توانید مختصات را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه با استفاده از آرشیو جامع و کامل مپ اسکیل، قدمت بنای شما را مشخص نمایند. از این رو برای تعیین قدمت بنا می توانید بر روی عکس هوایی به عنوان محکمه پسند ترین مدرک در محاکم قضایی، حساب کنید!

حداقل کیفیت عکس هوایی برای تفسیر چند میکرون است؟

برای تفسیر عکس هوایی نیاز به ابزارهای مختلفی است تا بتوانید از این طریق محتویات داخلی عکس هوایی را با دقت لازم و کافی مشاهده کنید. با این وجود یک راهکار متداول وجود دارد و آن هم اسکن عکس هوایی است تا از طریق زوم کردن عکس هوایی بتوانید به جزئیات لازم و کافی دسترسی پیدا کنید. از این رو حداقل کیفیت عکس هوایی برای تفسیر چند میکرون است؟ حداقل کیفیت عکس هوایی برای تفسیر توسط کارشناس، 21 میکرون است و باز هم این بستگی به هنر و ابزارهای کارشناس دارد.

تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای برای رفع تعارضات و تداخلات ملکی در دادگاه ها

بهترین و اصولی ترین راهکار برای بررسی تعارضات و نداخلات ملکی در دادگاه ها، تهیه عکس هوایی از ملک در دهه های اخیر می باشد تا از این طریق بتوانید مطمئن شوید که آیا تعارضی صورت گرفته است یا خیر؟! برای انجام این پروسه، کارشناس مپ اسکیل با هماهنگی قبلی در ابتدا به ملک شما مراجعه می کند و نقشه برداری دقیق جهت مرزبندی وضع موجود انجام می دهد. سپس از طریق تهیه عکس هوایی ملک شما در دهه های اخیر، هر دو نتیجه را مورد بررسی قرار خواهد داد تا متوجه این شود آیا تعارضی صورت گرفته است یا خیر.

از این رو اگر ملک شما با چنین مشکلی روبرو شده است و نمی توانید اثبات کنید که همسایگان شما تعارض به ملک داشته اند، می توانید با استفاده از عکس هوایی درخواست خود را ثبت نمایید تا بتوانید در دادگاه به همراه ادله و استناد کتبی حضور پیدا کنید. لازم به ذکر است اسنادی که توسط کارشناس مپ اسکیل به شما ارائه می شوند، به عنوان سند محکمه پسند و معتبر در دادگاه محسوب می شوند و قابلیت پیگیری دارند. بنابراین تیم کارشناس مپ اسکیل آماده ارائه خدمات تخصصی در این زمینه هستند تا به نتیجه مدنظر خود برسید.

نقشه هوایی آنالوگ یا رقومی؟

در توضیحات قبلی که در این گزارش جامع از مپ اسکیل به شما ارائه گردید، با نقشه هوایی آنالوگ و رقومی به‌صورت جداگانه آشنا شدید. لازم به ذکر است که تا سال 89 نقشه های هوایی به‌صورت آنالوگ بودند و اما از 90 به بعد تبدیل به رقومی شدند. اما کدام یک از این تصاویر برای شما کاربرد مؤثر تری دارند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بهتر است شرایط فعلی را مشخص کنید و به این نتیجه برسید که آیا نقشه هوایی آنالوگ برای ملک شما بهتر است یا رقومی؟

خرید عکس هوایی از شرکت معتبر در تهران

اگر ساکن تهران هستید و نیاز به عکس هوایی از شرکت معتبر در تهران دارید، بهترین گزینه پیش روی شما مپ اسکیل است؛ مپ اسکیل به عنوان قدیمی ترین و شناخته شده ترین مجموعه در این زمینه است که به همراه کارشناسان رسمی و باتجربه آماده پاسخگویی و رفع مشکل شما در محاکم قضایی می باشد. لازم به ذکر است که عکس هوایی ارائه شده توسط مجموعه مپ اسکیل به عنوان مدرک معتبر در مراجع ذیربط است و از این طریق شما می توانید با خرید عکس هوایی از مپ اسکیل به عنوان استناد در این مراجع استفاده کنید.

برنامه نقشه هوایی

اگر به برنامه نقشه هوایی نیاز دارید، باید بگوییم که در حال حاضر ده ها برنامه مختلف در این حوزه طراحی شده اند و شما می توانید از آنها استفاده کنید. لازم به ذکر است که اکرثر این برنامه ها و ابزارهای بصورت رایگان می باشند و برای استفاده از آنها حتی نیازی به ثبت نام ندارید. اما برخی برنامه های دیگر نیز وجود دارند که به دلیل عملیات مخصوص ممکن است نیاز به خرید اشتراک داشته باشند؛ اگر ابزار مدنظر شما یک ابزار خارجی باشد، باید پرداخت ارزی انجام دهید.

با این وجود آیا ابزارها و برنامه های رایگان نقشه هوایی می توانند نیاز ما را برطرف کنند؟ بله! خوشبختانه برنامه هایی که در ادامه برای شما نام برده ایم، رایگان هستند و شما می توانید صرفا با استفاده از اینترنت و وارد کردن موقعیت مکانی مدنظر خود، به نقشه هوایی جدید از موقعیت مکانی انتخابی دسترسی پیدا کنید. از این رو از شناخته شده ترین و کاربردی ترین برنامه ها در این زمینه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • گوگل مپ.
  • گوگل ارث.
  • ابزار USGS.
  • برنامه Sentinel Hub.
  • برنامه NASA Earthdata Search.
  • ابزار NOAA Data Access Viewer.

نقشه زنده

نقشه زنده همواره یکی از سوالاتی می باشد که پاسخ قطعی در خصوص آن وجود ندارد که آیا ابزاری وجود دارد که بتوانیم از طریق آن کره زمین را به‌صورت زنده مشاهده کرد یا خیر؟! به چه دلیل؟ تمام ابزارها و برنامه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، ابزارهایی می باشند که اطلاعات خود را با تاخیر در سایت آپلود می کنند و عملا ما ابزاری نداریم که بتواند تصاویر هوایی زنده از کره زمین را مخابره کند و شما بتوانید از این طریق اقدام به پایش در کره زمین نمایید.

از طرفی دیگر زمزمه ها نشانگر این هستند که یکسری ابزارهای نقشه زنده وجود دارند که ماهواره ها از سطح کره زمین تصاویر زنده را مخابره می کنند؛ اما این نقشه ها و تصاویر برای عموم مردم آزاد نیست و صرفا برخی ارگان ها و سازمان ها به این نقشه ها در سطح کره زمین دسترسی دارند. به همین دلیل در ادامه با برنامه ها و ابزارهایی که نقشه زنده کره زمین را با تاخیر چند دقیقه ای برای استفاده های مختلف نمایش می دهند، آشنا خواهید شد.

  1. Zoom.earth
  2. ISS-LIVE.COM
  3. USGS EarthNow
  4. Ventusky
  5. Nesdis.noaa.gov
  6. Satellites.pro
  7. Planet.com

توجه: ابزار Ventusky صرفا یک ابزار کاربردی جهت استفاده های آب و هوایی یا همان هواشناسی است و می تواند اطلاعات کافی در زمینه سرعت باد، دمای مناطق، پیش بینی آب و هوا، میزان رطوبت هوا و… به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

سوالات متداول در رابطه با خرید عکس هوایی و نقشه هوایی از مپ اسکیل

در ادامه به برخی از سوالات متداول شما عزیزان در خصوص خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی از مجموعه مپ اسکیل پرداخته ایم:

عکس هوایی چیست؟

عکس هوایی به تصاویری اطلاق می شود که به صورت هوایی با استفاده از تجهیزات عکسبرداری مخصوص به همراه هواپیما تهیه می شوند. به عبارتی عکس هوایی به داده هایی گفته می شود که به‌صورت کلی برای تهیه نقشه یا به صورت موضوعی برای مباحثی همچون کارشناسی دادگستری و … استفاده می شوند.

پرکاربرد ترین سال های تصاویر هوایی و نقشه هوایی

با توجه به انقلاب سفید که در ابتدای دهه 40 رخ داد، تصاویر هوایی دهه 30 و دهه 40 یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین تصاویر هوایی سال های اخیر محسوب می شوند که هر مجموعه ای به این تصاویر دسترسی ندارند. اما بجز دهه های مذکور، پرکاربرد ترین سال های تصاویر هوایی و نقشه هوایی کدام اند؟ در ادامه ما سال های پر کاربرد عکس هوایی و نقشه هوایی را به تفکیک برای شما نام برده ایم که عبارتند از:

ردیف سال های پرکاربرد تصاویر هوایی سال پرکاربرد نقشه هوایی
1 عکس هوایی سال 1346 نقشه هوایی سال 1342
2 عکس هوایی سال 1365 نقشه هوایی سال 1346 و 1345
3 عکس هوایی سال 1372 نقشه هوایی سال 1350
4 عکس هوایی سال 1374 نقشه هوایی سال 1370
5 عکس هوایی سال 1380 نقشه هوایی سال 1384
6 عکس هوایی سال 1385 نقشه هوایی سال 1385
7 عکس هوایی سال 1390 نقشه هوایی سال 1390
8 عکس هوایی منابع طبیعی نقشه هوایی اصلاحات ارضی زمین های کشاورزی

برای دریافت نقشه هوایی و خرید عکس هوایی قدیمی باید چه کار کرد؟

جهت تهیه نقشه هوایی و خرید عکس هوایی قدیمی می توانید مختصات ملک خود را به همراه دهه و سال مدنظرتان برای کارشناسان ما ارسال کنید تا هماهنگی های لازم صورت گیرد.

کیفیت نقشه هوایی سال 1394 چگونه است؟

با توجه به پیشرفت سیستم عکسبرداری هوایی در دهه 90، نقشه هوایی سال 1394 با کیفیت فوق‌العاده عرضه شده است که همه عوارض زمین را پوشش می دهد.

آیا در دهه 40 مانند عکس هوایی سال 1346، 1342 و 1348 عکس هوایی تهیه شده است؟

بله؛ عکس هوایی دهه 40 در آرشیو مپ اسکیل به‌صورت کامل وجود دارد. لازم بذکر است عکس هوایی دهه 40 مانند نقشه هوایی سال 1346 کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند.

خرید عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور به چه مدارکی نیاز است؟

برای خرید عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور، به مختصات یا لوکیشن یا نامه معرفی نیاز است.

برای تهیه نقشه از چه عکس هایی استفاده می شود؟

از عکس های هوایی برای تهیهٔ نقشه های جغرافیایی استفاده می شود.

عکس های هوایی را چگونه تهیه می کنند؟

برای تهیه عکس هوایی از سیستم مخصوص عکسبرداری مندرج بر روی هواپیما و همچنین ماهواره های مخصوص استفاده می شود.

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
نتیجه‌ای پیدا نشد.

473 دیدگاه. Leave new

  • زمانی
    07/15/2021 01:18

    سلام برای چک کردن وضعیت ابعادی یک قطعه زمین نیازمند عکس و یا نقشه هوایی مربوط به سالهای 40 یا 50 هستم.
    مختصات: 34°07’57.0″N 49°40’55.7″E
    آیا موجود میباشد.

    پاسخ
  • سلام نقشه هوایی چه سال هایی رو موجود دارید؟

    پاسخ
    • سلام هر سالی که نقشه برداری شده باشه موجود. کدوم منطقه است؟

      پاسخ
      • حامی
        07/11/2021 23:42

        یک هفته طول میکشد تا کارشناس شما جواب سوال بدهد بخدا حاضرم لیست مکالمه واتساپ خودم با کارشناس شما رو برای شما بفرستم خودتان قضاوت کنید سه روز طول کشید تا شماره کارت بفرستد؟!!!
        اگر برای درآمدزایی کار میکنید که روش پاسخگویی به ارباب رجوع مشکل اساسی دارد …

        پاسخ
        • سلام این سخن شمارو بررسی میکنیم ولی 99 درصد مواقع ما کم تر از یک ساعت با مشتری صحبت کردیم و مشاوره دادیم . توقع نداشته باشین که پشتیبان خارج ساعت کاری بتونه جواب شمارو بده با اینکه ما خارج از تایم کاری هم پاسخگو تماس و پیام شما هستیم.

          پاسخ
        • محمد آذرنیوش
          07/14/2021 01:44

          میخوام عکس هوای روستایی خودم که اسمش چلان سفلی در شهرستان مراغه هست.دهه ۵۰ است ببینم

          پاسخ
  • سلام نقشه هوایی سال1393 شمال شهر نجف اباد اصفهان رو میخام موجود هست

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من روستایی دانلود عکس هوایی سال 1346 رو چگونه می تونم انجام بدم؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر جهت دانلوود عکس هوایی سال 1346 روستایی مختصات یا لوکیشن ملک رئو داخل واتساپ ارسال کنیذ تا بعد از بررسی قیمت عکس هوایی و شرایطش خدمتتون ارائه بشه.

      پاسخ
  • نادر
    06/16/2021 23:31

    سلام.نقشه هوایی یک منطقه دهه چهل رو چطوری میشه گرفت؟

    پاسخ
  • عینی
    05/27/2021 22:05

    سلام وقت بخیرمن یک تصویر هوایی درتاریخی مشخص ازیک زمین کشاورزی میخوام.امکان داردبرای شما ممنون که جواب من وبدید

    پاسخ
  • محبی
    05/19/2021 16:12

    سلام وقت بخیر زمین من منابع طبیعی اعلام شده الان به نقشه هوایی اراضی ملی کردستان نیاز دارم چیکار باید کنم؟؟

    پاسخ
    • سلام و ارادت اقای محبی بله مشکل شما رو خیلی های دیگه دارن و جای نگرانی نیست باید نقشه هوایی دهه 30 و 40 رو که به اصطلاح به نقشه هوایی منابع طبیعی معروف تهیه کنید واتساپ پیام دهید در خدمتیم.

      پاسخ
  • مصطفی
    05/03/2021 21:54

    سلام نقشه هوایی منابع طبیعی رو از کجا بگیرم .زمین های کشاورزی رو میخام؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر سوالی که پیش میاد اینکه نقشه های هوایی زمین های کشاورزی رو برای چه سالی نیاز دارین؟ ایا هدفتون ارائه به منابع طبیعی؟ واتساپ پیام بدین کامل راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
      • بهنام
        05/16/2021 19:20

        آیا میشود فهیمد که ساختمانی که در فلان روستا احداث شده است مربوط به چه سالی است و یا این ساختمان در چه سالی احداث شده است

        پاسخ
    • سیاوش
      07/01/2021 11:40

      سلام چرا باید نقشه های زمین کشاورزی با این قیمت بالا خریداری شود چرا این تصاویر در دست عموم قرار نمیگیره .

      پاسخ
      • سلام فرض کنید سالها شما زحمت کشیدین و خانه ای ساختین تا به مردم بفروشین. سالها هزینه کریدن سرمایه گذاری کردین وقت گذاشتین تا یک روز محصولتون به ثمر بشین ایا حالا باید اونو رایگان در اختیار در مردم قرار بدین.

        پاسخ
        • رحیم
          07/06/2021 01:56

          قطعه زمینی دارم که ۵۰ سال روی آن کشت میکنم حالا شخصی ادعای مالکیت کرده ومی گوید جزئ نسق زراعی اوست حالا نقشه محل مورد نظر را میخواهم که مشخص کند آیا این قطعه زمین جزئ اراضی نسقی اصلاحات ارضی است یا منابع ملی بوده که تبدیل به زراعی شده

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +