نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری | مشاوره 24 ساعته

بلاگ اسکیل

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری، زیر مجموعه شاخه راه و ساختمان گروه ششم از 12 رسته کانون کارشناسان رسمی دادگستری محسوب می شود که مهندسان رشته نقشه برداری با گرایش های مختلف به همراه رشته عمران با قبول شدن در آزمون ورودی دادگستری، از مجوز فعالیت به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در استان های مختلف را از کانون کارشناسان رسمی دادگستری دریافت می کنند.

با ما تا انتها همراه شوید تا اطلاعات جامعی درباره نحوه تهیه نقشه UTM کارشناس نقشه برداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کارشناس رسمی دادگستری کیست؟

کارشناس رسمی دادگستری به فردی گفته می شود که با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه تخصصی، در آزمون کانون کارشناسان دادگستری شرکت کرده و با کسب نمره قبولی، مجوز فعالیت دریافت نماید.

کارشناس رسمی دادگستری علاوه بر دارا بودن دانش تخصصی باید حداقل 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مزبور را داشته باشد و نسبت به تمام قوانین حقوقی و ثبتی آشنایی کامل نیز دارا باشد.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری، به فردی گفته می شود که در حوزه نقشه برداری تمام گرایش ها یا عمران تحصیلات آکادمیک داشته و دارای سابقه 5 ساله در این زمینه باشد که پس از قبولی در آزمون، پروانه فعالیت به عنوان کارشناس رسمی دادگستری از کانون کارشناسان دادگستری دریافت می کند. با داشتن پروانه فعالیت مورد تایید سازمان قرار گرفته و پروژه های حوزه نقشه برداری به کارشناس مزبور ارجاع می گردد.

انواع کارشناس رسمی دادگستری

انواع کارشناس رسمی دادگستری

بسته به نوع پروژه نقشه برداری، هر یک از نقشه های مورد نیاز با توجه به تخصصی شدن و گسترده شدن این حوزه باید  بر اساس نیاز پروژه، توسط دو نوع کارشناس رسمی دادگستری تایید شود.

پونزانواع کارشناس رسمی دادگستری عبارتند از:

  • کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری
  • کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی

انواع نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری

نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری در انواع مختلفی تهیه می شود که برای سازمان های خصوصی و دولتی مورد تایید می باشد. البته این نقشه ها حتما باید ممهور به مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری باشد.

پونزاز مهم ترین این نقشه ها می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • نقشه UTM جانمایی پلاک ثبتی
  • نقشه UTM ماده ۱۴۷
  • نقشه UTM تک برگی
  • نقشه کادر یا وضع موجود

نقشه های یادشده به همراه مدارک موجود از ملک باید توسط کارشناس رسمی دادگستری از جوانب قانونی، حقوقی و ثبتی مورد ارزیابی قرار گرفته شود و بعد از تایید شدن توسط کارشناس، به عنوان اسناد رسمی و قابل استناد در مراجع قضایی و سازمان های ذیربط مورد استفاده قرار می گیرد.

نقشه های یو تی ام تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری از لحاظ فنی و ثبتی مورد بازبینی و بازرسی قرار می گیرد، چرا که در صورت بروز هرگونه اشتباهی در این نوع نقشه ها، بار حقوقی بر عهده کارشناسی است که بر آنها مهر تایید زده است. در ادامه هر یک از نقشه های فوق را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

لازم بذکر است نقشه برداری ساختمان با این نوع نقشه برداری متفاوت است.

تهیه نقشه UTM جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه UTM جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی انجام می شود. این نقشه بر اساس نقشه های ثبتی، اسناد و مدارک موجود اعم از سند، کروکی، بنچاق و… تهیه می شود. عملیات جانمایی پلاک ثبتی طی کار دفتری بر مبنای مدارک و اسناد سال های گذشته انجام می شود.

خروجی نهایی عملیات جانمایی پلاک ثبتی با مختصات  UTM در واقع تهیه نقشه UTM جانمایی پلاک ثبتی می باشد که توسط کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی، که طی آن عملیات جانمایی پلاک ثبتی روی زمین اجرا می شود و با اجرای این عملیات، حدود اربعه مندرج در نقشه یو تی ام روی زمین شناسایی و میخ کوبی انجام می شود و بعد از اتصال میلگردها با ریسمان محدوده ملک تعیین می شود.

تهیه نقشه UTM ماده ۱۴۷

املاک و اراضی که تا سال 1370 موفق به دریافت سند نشده باشند، بر اساس قانون تعیین تکلیف اراضی بدون سند، در صورت دارا بودن مبایعه نامه و مالکیت مشاعی یا عدم دسترسی به دیگر مالکین یا فوت مالکین دیگر، می توانند برای دریافت سند از طریق ماده 147 قانون ثبت برای دریافت سند با تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری یا کارشناس رسمی نقشه برداری اقدام نمایند.

در برخی مواقع به دلیل پیچیدگی های پروژه، نیاز به استفاده از تفسیر عکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری که مسلط به تفسیر عکس هوایی است، خواهد بود.

تهیه نقشه UTM تک برگی

تهیه نقشه UTM تک برگی

از سال 1390 به بعد، اداره ثبت اسناد برای جلوگیری از جعل سند و کلاهبرداری افراد سودجو، اقدام به طراحی سندهای غیرقابل جعل یا همان سند تک برگی نمود. به همین منظور تمامی اسناد قدیمی قبل از سال 1390 صادر شده اند، می توانند با تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری برای تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی اقدام نمایند.

خاطر نشان می سازد در صورتی که ابعاد و مساحت مندرج در سند با وضع موجود ملک یکسان باشد، در مدت زمان کوتاهی تبدیل سند توسط اداره ثبت اسناد انجام می شود. اما در صورتی که با بررسی و بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی اطلاعات موجود در سند با وضع موجود ملک تطابق نداشته باشد، کار کمی پیچیده خواهد شد و باید روند اصلاح سند انجام شود.

در این حالت کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی به صورت حضوری به محل ملک مراجعه نموده و بر اساس نقشه ثبتی، نقشه های هوایی و… با تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری میزان تعارض یا تداخل به حریم املاک همجوار و بالعکس به صورت دقیق محاسبه خواهد کرد و سند جدید بر اساس اطلاعات جدید صادر خواهد شد.

نقشه کادر یا وضع موجود

در شرایطی که در حین ساخت و ساز به دلیل سهل انگاری و اجرای غیر صحیح مکانی که ملک در آن واقع شده است، ابعاد و مساحت موجود در سند با وضع موجود مغایرت پیدا می کند که برای حل این مشکل نیاز به تهیه نقشه بلوکی یا نقشه کادر خواهد بود.

با تهیه نقشه کادر توسط کارشناس رسمی دادگستری با همکاری همسایگان همجوار با پیچیدگی های فنی که کارشناس با آن روبرو خواهد بود، می توان دلیل مغایرت را مشخص کرد. در نهایت با تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری مشکل برطرف خواهد شد و موارد اصلاحی روی سند و نقشه اعمال خواهد شد و اطلاعات موجود در این نقشه ها در سیستم کاداستری ثبت خواهد شد.

هزینه تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری

هزینه تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری

هزینه تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری بر اساس عوامل مختلفی همچون متراژ ملک، شرایط دسترسی به ملک، نوع کاربری ملک، وجود درختان و… متغیر خواهد بود. البته نوع نقشه مورد نیاز پروژه نیز بر هزینه تمام شده تهیه نقشه می افزاید. سایت مپ اسکیل همواره با مناسب ترین قیمت، بالاترین دقت و کیفیت قادر به انجام پروژه های نقشه برداری متقاضیان عزیز می باشد. همچنین جهت استعلام هزینه نقشه یو تی ام می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاوره 24 ساعته با کارشناسان سایت مپ اسکیل

در صورتی که نیاز به مشاوره 24 ساعته برای انجام امور نقشه برداری و تهیه نقشه UTM کارشناس رسمی دادگستری و امور ثبتی داشته باشید، می توانید با شماره همراه 09120448336 یا از طریق واتساپ با کارشناسان مپ اسکیل در تماس باشید.

تیم مپ اسکیل با در اختیار داشتن بانک جامع عکس های هوایی، نقشه های هوایی، تفسیر عکس هوایی و استفاده از به روزترین تجهیزات و دوربین های نقشه برداری به همراه کارشناسان رسمی دادگستری در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه با اطمینان خاطر، پروژه نقشه برداری ملک را انجام خواهد داد.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
سند
بلاگ اسکیل

انواع سند

انواع سند یکی از مباحثی است که امروزه در زمان خرید زمین یا ملک از اهمیت زیادی برخوردارند و عدم آگاهی و دانش کافی در این زمینه باعث پایین…
محصولات بتنی
بلاگ اسکیل

برای انتخاب محصولات بتنی مورد استفاده در ساختمان سازی چه استانداردهایی را در نظر داشته باشیم؟

اگر قصد ساخت ملکی را دارید یا فردی تازه‌کار در زمینه ساخت‌و‌ساز محسوب می‌شوید باید پیش از شروع پروژه، برای خرید مصالح ساختمانی و محصولات بتنی برنامه‌ریزی کنید. برای…
نوشتهٔ پیشین
هزینه دقیق تفکیک زمین [تعرفه تفکیک ملک سند دار و بدون سند]
نوشتهٔ بعدی
GIS چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +