کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری (نقشه UTM)

نقشه برداری

تهیه نقشه یو تی ام یکی از امور نقشه برداری است که توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است. کانون کارشناسان رسمی دادگستری در 12 گروه دسته بندی می شوند که گروه 6 این دسته بندی به رسته راه و ساختمان اختصاص داده شده است و یکی از زیر شاخه های کارشناسان رسته راه و ساختمان، کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری است.

مهندسان حوزه نقشه برداری و عمران در آزمون ورودی دادگستری شرکت می کنند و با قبولی در آزمون پروانه فعالیت از کانون کارشناسان رسمی دادگستری اخذ می نمایند. با ما تا انتها همراه شوید تا اطلاعات کاملی درباره تهیه نقشه UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و همچنین وظایف کارشناس رسمی دادگستری کسب نمایید.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری چه کسی است؟

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری فردی است که تحصیلات دانشگاهی مرتبط با نقشه برداری و عمران را دارد و به مباحث تخصصی نقشه برداری در حوزه املاک و اراضی مسلط است و می تواند نظر کارشناسی شده خود را به صورت رسمی بیان نماید. جهت اطلاع از ترازیابی در نقشه برداری می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

در فرهنگ دایره لغات کارشناس به کسی اطلاق می شود که کاردان و خبره است. کارشناس رسمی نقشه برداری با توجه به دانش و سابقه ای که در حوزه نقشه برداری دارد، می تواند نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب در قالب گزارش حقوقی با مهر و امضای خود تایید نماید و آن را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد تا قاضی بر تکیه به نظریه کارشناس، رای مناسب را صادر نماید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سؤال در خصوص نسق زراعی می توانید با تیم متخصص مپ اسکیل در ارتباط باشید.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری چه کسی است؟

کارشناس دادگستری نقشه برداری چه کاری انجام می دهد؟

امروزه برای اینکه مالکیت املاک و اراضی را اثبات کرد نیاز به ارجاع پروژه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری خواهد بود. با توجه به بالا رفتن بی رویه قیمت گذاری ملک و اراضی، متقاضیان زیادی برای حل مسائل ملکی خود در مراجع قضایی طرح دعوی می کنند.

قاضی برای اینکه رای منصفانه درباره املاک و اراضی مورد اختلاف صادر نماید، نیاز به نظر کارشناس رسمی دادگستری دارد، به همین خاطر کارشناس با درخواست قاضی، بر اساس تجربه و دانش تخصصی به بررسی مسائل مورد اختلاف در حوزه املاک و اراضی می پردازد و در نهایت با ارائه نظریه کارشناسی، دعاوی ملکی حل و فصل می شود.

البته خاطر نشان می سازد کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری قبل ارجاع پرونده های قضایی به وی باید توسط مراجع ذی صلاح تاییدیه دریافت کرده باشند و پروانه فعالیت به عنوان کارشناس رسمی دادگستری را دارا باشند. همچنین جهت استعلام هزینه نقشه یو تی ام می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نقشه UTM که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری تهیه می شود از لحاظ قانونی مورد تایید سازمان های خصوصی و دولتی همچون ثبت اسناد، شهرداری، جهاد کشاورزی، دادگستری، منابع طبیعی، جهاد سازندگی، نظام مهندسی و… می باشد و در این سازمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کارشناس دادگستری نقشه برداری چه کاری انجام می دهد؟

اداره ثبت اسناد برای املاک و اراضی فاقد سند مالکیت با توجه به تهیه نقشه UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و بر اساس ماده 147 برای متقاضیان پس از انجام مراحل اداری و قانونی، سند تک برگی صادر می کند. جزئیات کامل در این باره در آموزش ثبت نام سند از طریق ماده 147 به آن پرداخته شده است.

با نقشه UTM تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری، ارگان های دولتی می توانند از اطلاعات دقیق املاک مطلع می شوند. برای تایید نقشه UTM تولید شده توسط کارشناس، نیاز به مراجعه حضوری در محل برای بررسی حدود اربعه، حقوق ارتفاقی، پلاک های اصلی و فرعی و مفروزی، هزینه جانمایی پلاک ثبتی و… خواهد بود. همچنین یکی دیگر از وظایفی که می توان به آن اشاره کرد، تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی توسط کارشناس نقشه برداری در شرکت نقشه برداری می باشد.

تهیه انواع نقشه UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

پونز برخی از نقشه های یو تی ام که توسط کارشناس رسمی دادگستری تهیه می شود عبارتند از:

  • تهیه نقشه وضع موجود یا نقشه کادر
  • تهیه نقشه UTM برای دریافت سند تک برگ
  • تهیه نقشه UTM برای دریافت سند از طریق ماده 147
  • تهیه نقشه UTM جانمایی پلاک ثبتی و…

نقشه های UTM به همراه اسناد و مدارک ملک از نظر ثبتی و حقوقی مورد ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری قرار می گیرد و با تطبیق سند با وضع موجود و اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در سند، مورد تایید کارشناس قرار می گیرد و پس از تایید شدن نقشه ها، به عنوان اسناد معتبر در مراجع قضایی و دیگر ارگان های دولتی استفاده می شوند.

تهیه انواع نقشه UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

خدمات قابل ارائه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

پونز در ادامه فهرست خدماتی که توسط کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری قابل ارائه است را بر می شماریم که عبارتند از:

  1. تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود
  2. تفسیر عکس هوایی
  3. تهیه نقشه کاداستری
  4. تهیه نقشه با مختصات یو تی ام
  5. تفکیک اراضی و نقشه برداری زمین کشاورزی
  6. تعیین حدود اربعه و مرزبندی ملک با املاک همسایه
  7. تفکیک و افراز آپارتمان ها و سایر املاک مشاعی
  8. مشخص کردن وضعیت معابر و قطعات همجوار آن
  9. تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی با مختصات یو تی ام
  10. تعیین و بررسی وضعیت تعارض، اختلافات و تداخلات ملکی
  11. بررسی آثار کشت و زرع بر اساس عکس ها و نقشه های هوایی
  12. بررسی آثار چاه، چشمه، قنات طبق عکس های هوایی سنوات گذشته

مراحل اعتراض به نظریه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

به دستور قاضی درخواست کارشناسی به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می شود تا وضعیت فعلی ملک و تطبیق آن با اسناد و مدارک موجود در دستور کار قرار داده شود.

کارشناس در ابتدا اسناد و نقشه های موجود را مورد بررسی قرار می دهد و سپس از ملک مورد نظر با حضور در محل بازدید می نماید و با انجام امور نقشه برداری لازم در نهایت نتیجه مشاهدات و بررسی های خود را در قالب یک گزارش مکتوب به همراه مهر و امضای خود تایید کرده و در اختیار مراجع قضایی قرار می دهد.

در صورتی که نظریه کارشناسی شده برای متقاضیان مورد تایید باشد، قاضی مطابق با نظریه کارشناس رای مناسب را صادر می نماید. در صورتی که طرفین دعاوی حقوقی به نظریه ارائه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری اعتراض داشته باشند، مطابق قانون دادگستری، برای بررسی پرونده به صورت دقیق تر، کار کارشناسی مجدد به هیات سه نفره ارجاع داده می شود و نظریه نهایی هیات سه نفره به صورت مکتوب با مهر و امضای کارشناسان تحویل مراجع قضایی می شود.

مراحل اعتراض به نظریه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

اگر باز هم طرفین دعوی به نظریه ارائه شده توسط هیات سه نفره اعتراض داشته باشند، کار به هیات 5 نفره ارجاع داده می شود و هیات 5 نفره در مورد تعیین تکلیف نهایی پروژه نقشه برداری به اجماع رسیده و نظریه قطعی خود را در قالب گزارش به قاضی پرونده ارسال می نمایند و در نهایت قاضی بر اساس نظریه هیات 5 نفره رای مناسب را صادر می نماید و دیگر جای هیچگونه اعتراضی به نظریه هیات 5 نفره وجود ندارد.

هزینه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

دستمزد کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری بر اساس مواد قانون کانون کارشناسان دادگستری بر حسب اطلاعات درخواستی و نوع نقشه و شرایط پروژه تعیین می شود.

  • طبق ماده 33 دستمزد کارشناسی ساختمان ها و اراضی غیر زراعی با توجه به نظر مرکز یا مقام ارجاع دهنده مشخص می شود که کمترین دستمزد مبلغ 3 میلیون ریال خواهد بود که برای تعیین میزان دستمزد به ماده 9 و 11 ارجاع داده می شود.
  • طبق ماده 34 دستمزد تطبیق نقشه های موجود با وضع موجود ملک برای هر متر مربع 10000 ریال در نظر گرفته می شود. حداقل و حداکثر مبلغ کارشناسی 4 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال می باشد.
  • طبق ماده 35 دستمزد تطبیق مشخصات قراردادی بنا با وضع موجود ملک برای هر متر مربع 10000 ریال می باشد. حداقل و حداکثر هزینه دریافتی کارشناسی قطعات از 4 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال متغیر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه کارشناس رسمی دادگستری، مشخصات پروژه خود را در اختیار کارشناسان مپ اسکیل قرار داده تا بر اساس اطلاعات درخواستی هزینه تمام شده انجام کار برای متقاضیان محاسبه گردد.

نظریه ارائه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری از حیث حقوقی بسیار حائز اهمیت است و بار حقوقی به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر باید کارشناس از انجام هرگونه اشتباه حقوقی و محاسباتی بر حذر باشد، چرا که قیمت اراضی و املاک بسیار بالا بوده و در صورت ارائه هرگونه نظریه کارشناسی اشتباه، هزینه های اقتصادی سنگینی به طرفین دعاوی تحمیل خواهد شد.

سخن پایانی

برای ارتباط با کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری می توانید با شماره همراه 09120448336 و شماره دفتر 02128423013 در تماس باشید و به همین خاطر تمامی امور نقشه برداری برای تفسیر عکس های هوایی، پیاد سازی ملک بر اساس نقشه ها، تهیه نقشه UTM، تهیه نقشه هوایی و… توسط کارشناسان مجرب مپ اسکیل در اسرع وقت و با نازلترین قیمت توافقی در بالاترین کیفیت و دقت به متقاضیان ارائه می شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
نوشتهٔ پیشین
شرکت نقشه برداری
نوشتهٔ بعدی
هزینه کارشناسی ملک | دستمزد کارشناس رسمی دادگستری چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +