دریافت نقشه هوایی ملک،کاربرد و نحوه تهیه آن

عکس هوایی

در گزارشات قبلی در خصوص خرید نقشه هوایی بصوت کامل توضیحاتی را ارائه کردیم و در این گزارش از مپ اسکیل قصد داریم تا درباره نقشه هوایی ملک و کاربردهای آن به صورت کامل و مفصل توضیح دهیم.

همان طور که در گذشته ثبت شده است نقشه هوایی یکی از محصولات عکس های هوایی است که با روشهای فتوگرامتری مقیاس های مختلف جهت امور ملکی تهیه میشود.

البته لازم به ذکر است که به عکس های هوایی املاک به اصطلاح نقشه هوایی نیز گفته می شود که دسترسی به نقشه هوایی ایران کار ساده ای برای شما عزیزان می باشد.

نقشه هوایی املاک راه نجاتی برای مشکلات ملکی

مشکلات ثبتی مختلف از گذشته تا به حال به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، در سازمان ثبت اسناد ایران وجود دارد.

تنها بخشی از این مشکلات است. امروز خیلی از مشکلات ملکی با استفاده از همین داده های نقشه برداری برطرف می‌شود؛ همچنین اگر نیاز به نقشه هوایی سال 1380، نقشه هوایی زمین های کشاورزی، نقشه اراضی ملی و مستثنیات و نقشه هوایی سال ۱۳۴۲ دارید، می توانید با کارشناسان مجرب و با تجربه مپ اسکیل در ارتباط باشید.

تهیه نقشه کاداستر:

جهت تهیه نقشه کاداستر به نقشه برداری املاک نیاز است. اما این امر با نقشه برداری زمینی بسیار هزینه بر است به همین خاطر از نقشه هوایی املاک با مقیاس هایی همچون ۱:۲۰۰۰ استفاده می شود.

نقشه هوایی ملک مقیاس 1:2000
نمونه نقشه هوایی ملک مقیاس 1:2000

جانمایی پلاک ثبتی:

برای جانمایی پلاک ثبتی (پیدا کردن پلاک ثبتی) که در گذشته به صورت مفصل راجع به آنها صحبت شده است(از جمله املاک و اسنادی که محل آن مشخص نیست)، یکی از داده هایی که در این بحث لازم و حیاتی است نقشه قدیمی املاک است که با استفاده از دیگر مدارک ثبتی از جمله نقشه ثبتی اقدام به جانمایی سند و مشخص کردن مکان ملاک میشود.

تعیین قدمت بنا:

برای دعاوی مختلف ملکی از جمله زمین ها و اراضی موات می‌توان از این نقشه ها برای تعیین قدمت بنا (تشخیص قدمت بنا) استفاده کرد.

در این مورد بدین صورت است که کارشناس تفسیر عکس هوایی با استفاده از تفسیر نقشه هوایی املاک در سالهای مختلف قدمت بنا مورد نظر را تشخیص میدهد تا طبق قانون رای صادر شود.

نقشه هوایی ملک جهت تعیین قدمت بنا
تعیین قدمت ملک و محاسبه مقدار آن با استفاده از نقشه هوایی ملک

تغییر در ساختمان و ملک:

یکی از موارد کاربرد نقشه هوایی ملک، استفاده جهت اثبات در تغییر ملک از جمله تغییر در اعیان ملک است.

در این مورد عکس های هوایی بهترین راه جهت اثبات ایجاد تغییرات در ملک می باشد؛ لازم به ذکر است که اگر نیاز به تطبیق ملک و محاسبه عرصه و اعیان ملک دارید، می توانید از کارشناسان باتجربه مپ اسکیل اقدام نمایید.

بررسی میزان تغییر در حریم املاک و اندازه گیری مقدار تجاوز املاک مجاور به حریم ملک:

یکی دیگر از کاربرد های نقشه هوایی ملک بررسی اثبات تجاوز املاک مجاور و اندازه گیری آن است.

در این مورد باید ابتدا از وضع موجود ملک یا زمین مورد نظر نقشه یو تی ام تهیه شود سپس با جانمایی ملک روی عکس هوایی و نقشه قدیمی مقدار تغییر مشخص شود.

در مرحله بعدی حد و مرز قدیم ترسیم شده و با استفاده از نقشه برداری زمینی عرصه بر روی زمین میخ کوبی شود.

لازم به ذکر است تمام مراحل باید توسط کارشناس نقشه برداری انجام شود. در صورت داشتن هرگونه سؤال درخصوص قیمت گذاری ملک می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مواردی که توضیح دادیم فقط بخش از کاربرد های این نقشه ها می باشد. مسلما نقشه هوایی ملک کاربردهای وسیع تر و پیچیده تری دارد که در این بحث نمی گنجد.

نحوه سفارش نقشه هوایی ملک:

یکی از خدمات گروه مهندسی مپ اسکیل ارائه این نقشه ها با بهترین کیفیت خدمت هموطنان عزیز می باشد.

جهت سفارش نیاز به مختصات یا موقعیت ملک می باشد شما میتوانید از طریق راههای ارتباطی مختصات محدوده مورد نظر خود را ارسال نمایید تا در کمترین زمان مناسبترین نقشه در اختیارتان قرار گیرد.

4/5 - (41 امتیاز)

جهت اخذ راهنمایی درباره محصولات رایگان فقط از طریق دیدگاه اقدام نمایید. جهت مشاوره در موارد دیگر مانند سفارش پروژه، درخواست همکاری ، مشاوره در خرید از راه های زیر می تواند اقدام نمایید.


ایمیل:     info@mapscale.ir


02128423013
مشاور:


09120448336
واتساپ:


 

آخرین آموزش ها
بیشتر بخوانید
عکس هوایی

عکس هوایی کرمان

کرمان به عنوان پهناورترین استان ایران، در گذشته‎های دور با نام‎هایی همچون بوتیا و کارامانیا نیز شناخته می‏شد. این استان از لحاظ جمعیت، رتبه نهم کشور را به خود…
بیشتر بخوانید
عکس هوایی

عکس هوایی بوشهر

بوشهر از آن استان‎هایی است که از لحاظ گوناگون با سایر استان‎ها متفاوت است. پویایی و جریان داشتن زندگی، برپا بودن همیشگی ساز و آواز، بافت و معماری متفاوتی…
بیشتر بخوانید
نوشتهٔ پیشین
نقشه هوایی زمین های کشاورزی، از روش های تهیه تا سفارش آن
نوشتهٔ بعدی
نقشه هوایی سال 1342 اراضی روستایی و دانلود عکس هوایی روستایی سال 1346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نیاز به پشتیبانی دارید؟ در خدمتیم...
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلگرام Whatsapp chat
2 +